Sobota 21. prosince 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Oběšený muž a hořící lokomotiva

Jednotka HZS SŽDC z pražské požární stanice likvidovala během služby směny A ze dne 8/9 září 2010 celkem tři mimořádné události. Nejprve vyjela do prostoru nádraží Vyšehrad odstranit pádem hrozící topol, poté do Běchovic na sundání oběšeného muže ze sloupu trakčního vedení a v dnešních ranních hodinách k nahlášenému požáru lokomotivy na spojce vršovického depa a odstavného nádraží.

Krátce před polednem dne 8. 9. 2010 vyjela jednotka HZS SŽDC Praha s CAS 24 Mercedes na železniční trať č.11, úsek Běchovice/Klá­novice, kde se měla na sloupu trakčního vedení nacházet oběšená osoba. Po příjezdu na místo události bylo průzkumem hlášení potvrzeno. Na sloupu v nepřístupném úseku trati ve výšce zhruba pěti metrů se nacházel oběšený muž.

Přivolaný lékař ZZS HMP již jen konstatoval smrt. Jednotka HZS SŽDC Praha provedla v rámci svých kompetencí ve spolupráci s policií šetření události, po jeho ukončení pak za pomoci žebříků a kapesního nože sundala tělo ze sloupu a asistovala pohřební službě při jeho transportu z kolejiště do vozu.

Dnes, 9. 9. 2010 před půl sedmou byl nahlášený další případ. Dle oznámení se mělo jednat o hořící lokomotivu na železniční spojce vršovického depa a michelského odstavného nádraží, která zůstala stát na mostě u křižovatky ulic U Plynárny a Nad Vinným potokem. Po příjezdu jednotky na místo případu průzkumem v dýchací technice zjištěno, že se jedná o požár stykače, resp. jeho zhášecí komory, který byl následně zlikvidován pomocí sněhových hasících přístrojů z vozu CAS 24 Mercedes.

Kvůli velmi stísněnému prostoru uvnitř lokomotivy nebyl pohyb hasičů, pracujících v dýchací technice, nikterak jednoduchý. Před příjezdem jednotky se snažil uhasit požár strojvedoucí. Díky hoření umělých hmot došlo k velkému vývinu kouřových zplodin a tak musela být lokomotiva odvětrána pomocí přetlakové ventilace. K události se dostavili vyšetřovatelé příčin požáru HZS hl. m. Prahy, pravděpodobnou příčinou byl zkrat.

Předběžná škoda je odhadnuta v řádech několika tisíc korun, protože se však jedná o lokomotivu slovenského dopravce, přesnější údaje včetně uchráněných hodnot budou určeny až po prohlídce stroje v Bratislavě. Včasný zásah pražských drážních hasičů dle přítomných pracovníků depa bezesporu zabránil mnohem větším škodám.

Sdílet