Sobota 26. dubna 2025, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

CAS 25 – Škoda 706 RTHP

Klasická cisterna dobrovolných hasičů, tentokrát od SDH Osek nad Bečvou.

Rok výroby je 1982. Vozidlo je klasické, s trambusovou kabinou pro osádku 1+8. Na podzim roku 2004 prošlo vozidlo repasí v podniku Komet Pečky (oprava motoru, spojky, vystříkání nádrže na vodu speciální hmotou, výměna vlnolamů, repase čerpadla + přestavba příslušenství na kulové ventily, další drobné úpravy a vylepšení, instalace Al bedny, repase a přestavba AZD na záblesk + dva záblesky na masku + záblesk na zadní část vozidla, olakování celého vozidla atd.). Vnitřní úpravy (výroba polic, práce s Al plechem, natření, potažení všech dveří a výroba dalších drobností na střechu vozidla) bylo již v režii členů JSDHO Osek nad Bečvou, kteří na tomto odpracovali více jak 600 brigádnických hodin. Vybral jsem několik snímků a zde jsou k nim stručné charakteristiky:

• 1 – Pohled na přední masku vozu s instalovanou kropící lištou (Komet Pečky).
• 2 – Celkový pohled na vozidlo.
• 3 – Úprava pravé přední skříně. Předělání celého prostoru, výroba speciálního vyklápěcího koše na hadice C52. Zefektivnění uložení potřebného hasičského nářadí (na dveře byly připevněny např.: VRVN, ploché páčidlo, sekera Adler). Mimo hadic C52 a B75 jsou ve vyrobených policích uloženy ještě vazáky, lana a lezecká, objímky, ventilová a záchytná lana atd. Přestavbu skříně provedli členové SDH svépomocí.
• 4 – Za sklopeným košem je možno lehce manipulovat s bednami s nářadím, které byly před úpravou složitě vyjímatelné. Přestavbu skříně provedli členové SDH svépomocí.
• 5 – Pravá zadní skříň. Oplechování zadních bočních dveří a výroba uchycení proudnice na rychlozásah (proudnice je z vozidla AS 16 IFA W50). Přestavbu skříně provedli členové SDH svépomocí.
• 6 – Levá přední skříň. Přebudování celého prostoru a vybudování několika polic z Al plechu pro uložení hasičské výzbroje (proudnice všeho druhu, redukce, přiměšovač, pračka na hadice, stojatý ejektor, kulový (přímý) ventil o rozměru 52 i 75 atd.). V mrtvém prostoru vybudována ještě jedna police na uložení kanystru s PHM a příslušenství k vozidlu (panenka, klín apod.). Přestavbu skříně provedli členové SDH svépomocí.
• 7 – Repasované čerpadlo a přestavba příslušenství na kulové ventily (Komet Pečky).
• 8 – Pohled na zadní část vozu
• 9 – Pohled na kabinu vozu.
• 10 – Pohled na vrchní část nadstavby s instalovanou Al bednou pro uložení hasičského nářadí včetně savic + uložení žebříků tzv. „na kant“ realizované firmou Komet Pečky. Výroba malé bedny na pěnidla v kanystrech a uložení proudnice SP 350 jsou dílem šikovných rukou členů SDH Osek nad Bečvou.


Radek Buryánek, DiS.
Velitel JSDHO a SDH Osek nad Bečvou
Sdílet