Středa 27. listopadu 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Duchapřítomný řidič

Dne 18. 4. 2005 v 07:14 hod. byli hasiči informováni o požáru nákladního tahače s cisternou u Buchlovic.

Na místo okamžitě vyjely jednotky profesionálních hasičů z Uherského Hradiště a Morkovic-Slížan s celkem třemi zásahovými vozidly. Po příjezdu na místo bylo zjištěno, že na hlavním silničním tahu I/50 u Buchlovic, ve směru na Uh. Hradiště, došlo k požáru tahače cisterny s benzínem. Hasiči bleskově uhasili zbytky požáru a zabránili jeho rozšíření do dalších částí.

Před příjezdem hasičů se sám řidič výrazně zasloužil o zvládnutí požáru, když po jeho zjištění odstavil vozidlo u cesty. Vystoupil a pomocí dvou ručních hasicích přístrojů srazil první plameny. Tím se mu také podařilo zastavit počáteční nápor rozšiřujícího se požáru. Po spotřebování hasebních prostředků okamžitě volal na tísňovou linku hasičů, kde už byl jeho požár dříve nahlášen okolojedoucími řidiči. V té době tak už byli hasiči na cestě a zakrátko dorazili k cisterně.

Po příjezdu vyšetřovatele hasičů z Uherského Hradiště bylo vozidlo ohledáno. Požár vznikl v motorové části a poničil především elektroinstalaci a některá zařízení. Podrobnější ohledání nemohlo být na místě provedeno, protože požár zničil hydraulické vedení a nebylo možné zvednout kabinu nad motorem. Předpokládanou příčinou vzniku požáru byla technická závada, která však bude potvrzena nebo vyloučena až dalším šetřením. Způsobená škoda tím nemohla být přesně určena, ale odhaduje se na několik desítek tisíc korun.

Hasiči na místě ocenili duchapřítomnost řidiče tahače, který správně zareagoval na nebezpečnou situaci a svým zákrokem odvrátil hrozící nebezpečí velkého požáru nebo výbuchu. V cisterně bylo převáženo 36.000 litrů benzínu. Během hašení u něj zastavil nákladní vůz převážející propan-butan, jehož řidič chtěl pomoct kolegovi v hašení. Když si však uvědomil nebezpečí hrozící z jeho a vlastního nákladu, okamžitě odjel pryč.

Během této události byla omezena průjezdnost silnice, a proto musela být doprava řízena kyvadlově hlídkou policie.



kpt. Bc. Ivo Mitáček
tiskový mluvčí
HZS Zlínského kraje
Sdílet