CAS 32 – Tatra 815
Opravdu neobvyklá přestavba PHM Tatry na hasičskou cisternu.
Záchranný systém Praha východ o.p.s. se sídlem v obci v Ládví provedl svépomocí neobvyklou přestavbu bývalé PHM Tatry 815 na CAS 32, kterou zde představujeme. Článek o voze RZA této organizace, který zde byl uveřejněn před více jak dvěma lety, vyvolal rozsáhlou, velmi nevraživou diskusi na ZS PV, proto předem upozorňuji, že i v tomto článku představujeme či hodnotíme pouze a jen vozidlo, tedy neobvykle provedenou CAS a nehodnotíme tudíž činnost ZS PV.Dle našeho názoru by bylo škoda, Vás, hasiče a další naše čtenáře o takto unikátně postavenou cisternu připravit jen kvůli neshodám a osobnímu vyřizování jakýchsi účtů. Ať je to jakkoliv, tak ZS PV nelze upřít to, že za pomoci sponzorů a nemalého nadšení a úsilí jeho členů, dokázal za zhruba rok práce postavit tuto vskutku unikátní Tatru.
Tak tedy něco k samotné přestavbě vozidla. Nejprve byla z vozu Tatra 815 PHM odstraněna původní nástavba a celý podvozek prošel opravou. Pochopitelně i kabina byla dána do dnešního stavu včetně laku montáže VRZ. Na kabině resp. na předním nárazníku je zajímavé i umístění přídavných modrých světel. Ty jsou namontovány místo směrových světel. Dále byla ze staré CAS 32 – Tatra 148 odňata nástavba, poté z ní bylo odstraněno oplechování, čímž vlastně zbyla pouze samotná nádrž s čerpadlem. Ta byla také zrenovována.
Po dokončení podvozku Tatra 815 na něj byla nádrž, ze které je odstraněno pěnidlo, i s čerpadlem namontována a byla vytvořena samotná nástavba na které jsou z původní staré Tatry ještě zachovány obě lafetové proudnice. Jako kryt čerpadla a armatur jsou použity rolety od THT Polička. Vozidlo zatím neveze žádné požární příslušenství, to bude záhy umístěno v policích u čerpadla( hadice C a B, proudnice atd.).
TTD
Podvozek : Tatra 815 6×6
Rok výroby : 1990
Osádka : 2+2
Délka : 8.270 mm
Šířka : 2.500 mm
Výška : 3.100 mm
Celková hmotnost : 22.400 kg
Rok přestavby : 2001
Vodní nádrž – objem : 7.000 l
Výkon čerpadla : 3.200 l/min
načíst další obrázky ↓