Sníh a led i na drážních objektech
Jednotka HZS SŽDC Praha zasahovala dne 7. 12. 2010 u celkem 7 mimořádných událostí, příčina 4 z nich měla společného jmenovatele. Sníh a led.
Nejprve vyjela jednotka v dopoledních hodinách s CAS 24 do Vysočan, kde sídlí Odborový svaz železničářů. Na střeše půdních výklenků budovy se nacházelo větší množství sněhu, který vlivem tání začal padat na chodník a pozemní komunikaci, tání také zapříčinilo průsak vody do kanceláří v horních patrech. Vzhledem k tomu, že JPO HZS SŽDC Praha má automobilovou plošinu momentálně v opravě, muselo být k odstranění sněhu a ledu použito lezecké techniky. Po likvidaci jednotka provedla ještě úklid shozeného sněhu před domem.
Ihned po zajetí cisterny do garáže po vysočanském zásahu byl oznámen další případ, tentokrát sníh a led na střeše ředitelství budovy Správy železniční dopravní cesty, s.o. v ulici Dlážděná v centru Prahy. Na místo vyjelo opět družstvo s CAS 24. Po provedeném průzkumu na místě byl z rozhodnutí velitele zásahu povolán automobilový žebřík HZS hl. m. Prahy, protože se sníh a led nacházel i na zcela nepřístupném místě ochozů budovy na rohu ulic Dlážděná a Hybernská. Po dojezdu AZ 37 a CAS 24 z centrální stanice bylo provedeno odstranění sněhu, ve kterém následně pokračovala jednotka HZS SŽDC Praha z oken kanceláří a přístupných ochozů. Po celou dobu zásahu byl uzavřen chodník kolem budovy, což značně komplikovalo provoz místní restaurace Potrefená husa. Po dohodě VZ s provozním byla několikrát přerušena činnost hasičů na budově, aby mohl být zajištěný bezpečný odchod a příchod zákazníků na protejší chodník.
Další případ byl ohlášený ještě během likvidace sněhu v Dlážděné. Tentokrát se jednalo o sníh a led v železniční stanici Praha – Uhříněves. Na místo vyjela CAS 32, z pochozí plochy její nástavby bylo za pomoci nastavovacích žebříků provedeno odstranění rampouchů z lemu střechy budovy.
Poslední úterní ,,zimní“ případ byl pražským drážním hasičům ohlášený po šesté hodině večerní. Jednalo se o zhruba 1,5 m veliké rampouchy, visící ze spár železničního přemostění ulice Spojovací nad frekventovanou pozemní komunikací, ohrožujíc provoz motorových vozidel na ní. Rampouchy byly odstraněny speciálním srážečem z pochozí plochy nástavby CAS 24.
Jednotky HZS SŽDC z ostatních požárních stanic na území ČR zasahovaly dne 7. 12. 2010 u dalších několika desítek případů, přímo souvisejících se sněhem a ledem. Stejná situace se opakuje i dnes.