Velkokapacitní cisterna GCBM 28/13 – Renault Magnum 480
Jedná se o velkokapacitní vodní cisternu od firmy Stokota s požární úpravou ISS Wawrzaszek na robustním podvozku Renault Magnum, která je zařazena ve výjezdu u varšavských hasičů na nové požární stanici č.17 (JRG-17/ ul. Plaskowickia 41). Její využití spočívá v dopravě velkého množství vody na požářiště po celé Varšavě a i v její blízkosti. Dále se využívá i jako nouzový zásobník pitné vody v případě nějaké mimořádné události.
Jak bylo již uvedeno v článku Hasičské návěsy – Evropa, tak v Polsku je takových vozidel ve výjezdu víc. Jedná se o velkokapacitní cisterny na podvozcích Star, Jelcz, Volvo, Kamaz. Tato varšavská je zatím posledním takovýmto druhem požárního automobilu, který byl v rámci obměny vozového parku polských hasičů pořízen. Dle dostupných informací by měla obměna těchto velkokapacitních cisteren pokračovat.
TTD GCBM 28/13 – Renault Magnum 480
- Podvozek: Renault Magnum 480
- Motor: šestiválcový turbodiesel Renault nové generace dXi 12 Common-Rail o zdvihovém objemu 12.000 ccm
- Výkon: 353 kW/480 koní při 1.500 ot/min
- Max. točivý moment: 2.240 Nm při 1.050 – 1.450 ot/min
- Osádka: 1+1
- VRZ: Federal Signal
- Délka soupravy: 15.400 mm
- Šířka: 2.500 mm
- Výška: 3.800 mm
- Vodní cisterna: SPN 28/1
- Objem: 28.000 l
- Výrobce: Stokota Kamarg Sp.
- Hmotnost: 8.400 kg
- Užitečné zatížení: 30.600 kg
- Max. celková hmotnost: 39.000 kg
- Čerpadlo: jednostupňové, odstředivé Tohatsu VC 72 AS
- Pohon: vodou chlazený benzínový dvouválec o výkonu 30 kW/41 koní
- Spotřeba paliva: 9 l na 1 motohodinu
- Výkon: 1.700 l/min při 4 barech / 950 l/min při 10 barech
- Max. sací výška: 9 m
- Vývody: 4 x B 75
- Přívody: 2× B 75
- Sací hrdlo: 1×110
- Vybavení: hadice B 75, 4 x savice 110 s příslušenstvím, hasící přístroje, hydrantové nástavce a další hadicové příslušenství.
FOTO: Nobert Klekotko, Polsko
děkuji za umožnění jejich prezentace na našem webu.