Pátek 22. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Velkokapacitní cisterna GCBM 28/13 – Renault Magnum 480

Jedná se o velkokapacitní vodní cisternu od firmy Stokota s požární úpravou ISS Wawrzaszek na robustním podvozku Renault Magnum, která je zařazena ve výjezdu u varšavských hasičů na nové požární stanici č.17 (JRG-17/ ul. Plaskowickia 41). Její využití spočívá v dopravě velkého množství vody na požářiště po celé Varšavě a i v její blízkosti. Dále se využívá i jako nouzový zásobník pitné vody v případě nějaké mimořádné události.

foto : N.Klekotko

Jak bylo již uvedeno v článku Hasičské návěsy – Evropa, tak v Polsku je takových vozidel ve výjezdu víc. Jedná se o velkokapacitní cisterny na podvozcích Star, Jelcz, Volvo, Kamaz. Tato varšavská je zatím posledním takovýmto druhem požárního automobilu, který byl v rámci obměny vozového parku polských hasičů pořízen. Dle dostupných informací by měla obměna těchto velkokapacitních cisteren pokračovat.

TTD GCBM 28/13 – Renault Magnum 480

  • Podvozek: Renault Magnum 480
  • Motor: šestiválcový turbodiesel Renault nové generace dXi 12 Common-Rail o zdvihovém objemu 12.000 ccm
  • Výkon: 353 kW/480 koní při 1.500 ot/min
  • Max. točivý moment: 2.240 Nm při 1.050 – 1.450 ot/min
  • Osádka: 1+1
  • VRZ: Federal Signal
  • Délka soupravy: 15.400 mm
  • Šířka: 2.500 mm
  • Výška: 3.800 mm

  • Vodní cisterna: SPN 28/1
  • Objem: 28.000 l
  • Výrobce: Stokota Kamarg Sp.
  • Hmotnost: 8.400 kg
  • Užitečné zatížení: 30.600 kg
  • Max. celková hmotnost: 39.000 kg
  • Čerpadlo: jednostupňové, odstředivé Tohatsu VC 72 AS
  • Pohon: vodou chlazený benzínový dvouválec o výkonu 30 kW/41 koní
  • Spotřeba paliva: 9 l na 1 motohodinu
  • Výkon: 1.700 l/min při 4 barech / 950 l/min při 10 barech
  • Max. sací výška: 9 m
  • Vývody: 4 x B 75
  • Přívody: 2× B 75
  • Sací hrdlo: 1×110

  • Vybavení: hadice B 75, 4 x savice 110 s příslušen­stvím, hasící přístroje, hydrantové nástavce a další hadicové příslušenství.

FOTO: Nobert Klekotko, Polsko
děkuji za umožnění jejich prezentace na našem webu.

Sdílet