Pátek 22. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Tatra Dakar 2006 s nástavbou THT Polička

Dakarský speciál Karla Lopraise na testech ve Španělsku.

Na přelomu léta a podzimu se vydal Loprais Team, který byl ve složení : Karel Loprais, Aleš Loprais, Leo Loprais, Milan Loprais, Petr Gilar a 2 zástupci společnosti 4GRIP – FOX SUSPENSION, na testy nové Tatry Dakar 2006 do Španělska. Původně se však mělo testovat v Maroku.

Trajektem jsme vozidlo přepravili ze španělského Algeciraz do marockého Tangeru, kde na nás čekalo nemilé překvapení – zamítavé stanovisko tamějších celníků, kteří nám nepovolili vstup na marocké území za účelem testování. V té době se shodou okolností „konala“ Rallye na území Maroka, které byl zamítnut start o den později. Následně jsme obdrželi informace od účastníků závodu o nepochopitelném zastavení ze strany místních úředníků. S mírným zklamáním ale jednoznačným odhodláním testovat jsme se rozhodli pro území Španělska a nasimulovat co možná nejpodobněji evropské a marocké etapy. Test měl prověřit převážně nové tlumení, vyrobené na míru našemu vozidlu a následně také ukotvení nové nástavby a celkové chování vozidla po úpravách.

1. den jsme testovali v oblasti Andalusie – Almeria, kam jsme zavítali do vyschlého koryta řeky RIO ANDARAX, kde loni testoval své DAFY tým De Rooy. Jednalo se převážně o rychlejší kamenitý terén s místy naprosto vymletými vodním živlem, nicméně však velmi příbuzným mauretánskému kamenitému profilu. Zde jsme najížděli jednotlivé pasáže a snažili se novou TATRU dostat až na hranici jejích možností. Po několika extrémních doskocích vozidla jsme se rozhodli změnit nastavení zadních tlumičů.

2. den jsme brzy ráno vyrazili do oblasti Cuenca, cca 160 km od Madridu. Náš dlouholetý kamarád a mnohonásobný účastník Rallye Dakar v kategorii Auto Manuel Plaza Pérez nám poskytl nezbytné zázemí ve svém off road parku PLAZA COMPETICIÓN a to jak pro testování, tak i servis. Během 3 hodin upravili mechanici 4 Gripu zadní tlumiče FOX dle našich požadavků a my se vydali na uzavřený testovací okruh Off Road Paradise – Cuenca. Opět jsme prověřovali převážně chování vozidla při doskoku, reakci samotných tlumičů a dorazových tlumičů. Najíždělo se ve vysokých rychlostech na jednotlivé odrazové body, skoky a díry, abychom získali co nejvíce informací o nové koncepci. Příjemným překvapením pro nás byly tzv. kritické dopady na 2 kola, které nový speciál absorboval s naprostou lehkostí.

3. den se tým rozhodl pro opětovnou změnu terénu a po úspěšném testování doskoků jsme nasimulovali evropskou kamenitou (rychlou etapu), abychom zjistili potencionální možnost zahřívání jednotlivých tlumičů a systém proudění vzduchu kolem nich. Testovala se rovněž nová nástavba společnosti THT Polička, která byla naložena nezbytným nákladem naprosto shodně jako v závodě Rallye Dakar. Polička když chce, tak prostě umí.

Další 4. testovací den jsme opět zvolili již prověřený okruh Off Road Paradise – Cuenca. Zde jsme se zaměřili převážně na technicky náročné úseky, zatáčky a drifty, což jsou dominanty tohoto okruhu.

Sečteno a podtrženo:

Nová koncepce vozidla naprosto naplnila naše očekávání a v mnohém je i předčila, zejména pak chováním kamionu v kritických situacích. Dík patří stavitelům vozidla spol. TATRA a.s., klukům z 4GRIP a také spol. THT Polička, která nám na míru vyhotovila novou nástavbu.
V současné době je naše nové závodní vozidlo ve stádiu homologační procedury. Na 2. soutěžním vozidle se soustavně pracuje. O jeho následném nasazení do závodu, podrobné technické specifikaci a kompletním složení posádek přineseme informace v polovině října 2005.

S pozdravem všem fanouškům!

Loprais Team

Převzato a drobně upraveno z webu Loprais Teamu – www.loprais.cz

Sic to není hasičská nástavba, ale je vidět, že THT Polička když chce, tak prostě umí moc.
Sdílet