Technický automobil Ford Transit TA-CH L1Z
Ford transit je náhradou za již nevyhovující vozidlo PLLA Avia 30, ve kterém byly uloženy jak prostředky chemické služby tak prostředky technické. Představované vozidlo Ford bylo vybráno po dohodě s vedením a to na základě sjednocení techniky kdy ve svém vozovém parku již máme dvě vozidla stejné značky.
Jedná se o velitelský vůz VA-L1Z a sanitní vozidlo RLP. Bohužel se nepodařilo přesvědčit vedení, aby bylo vozidlo nastříkáno reflexní barvou RAL 3024 a to z důvodu finančních. Vozidlo bylo tedy zakoupeno a zůstalo v barvě červené. Tentokrát vedení svěřilo celkovou úpravu vozidla firmě Knězek s.r.o., která sídlí nedaleko Ostravy.
Zadní prostor určený pro chemické a technické prostředky byl předem navržen s ohledem na stávající prostředky ale také i na možnost dovybavení. VČ HZS ArcelorMittal Ostrava a.s. Kuruc Robert vytvořil návrh, včetně rozmístění a uložení prostředků v novém vozidle. Ten byl postoupen ostatním směnám k vyjádření a případným připomínkám ke skladbě jednotlivých technických a chemických prostředků.
Po schválení návrhu na ostatních směnách a u vedení, byl bez výrazných změn prostřednictvím náčelníka strojního oddělení předán plán na celkovou realizaci vozidla firmě Knězek s.r.o. Po celou dobu jsme byli v kontaktu s firmou a konzultovali případné problémy.
Zadní prostor byl osazen po obou stěnách regály na jedné straně z poloviny plastovými přepravky. V ostatních případech byly jednotlivé úseky regálu přizpůsobeny dle stávajících technicko-chemických prostředků.
V současné době je vozidlo zaplněno z 80% a je v plném provozu od května 2011. Vozidlo TA-CH vyjíždí k měření radiace, k chemickým a technickým haváriím, likvidace obtížného hmyzu a signalizaci plynového čidla.
Vozidlo je vybaveno motorem Duratorg TDCi 85 kW (115k) o objemu 2 402 cm3 a 6-ti stupňovou převodovkou. Kabina je určena pro posádku 1+2. Na střeše najdeme rampu Premier Hazard MIDIMAX YO16 – 7109, na přední a zadní části vozidla pak po dvou modrých LED světlech. Nad zadními dveřmi do nástavby je světelná sváděcí alej Trafic Master.
TTD
Rozměry vozidla
- Délka 6 400 mm
- Šířka 2 492 mm
- Výška 2 629 mm
- Šířka nákladového prostoru 1 762 mm
- Výška nákladového prostoru 1 885 mm
- Délka nákladového prostoru 4 107 mm
- Objem nákladového prostoru 14,30 m3
Nosnost a zatížení
- Nosnost 2 382 kg
- Přípustná hmotnost 4 600 kg
- Maximální pohot. hmotnost bez řidiče 2 218 kg
- Max. povolené zatížení přední nápravy 1 850 kg
- Max. povolené zatížení zadní nápravy (dvojmontáž) 3 300 kg
Kabina řidiče
- Počet míst k sezení 1 + 2
Motor
- 2.4 Duratorg TDCi 85 kW (115k) 2 402 cm3
- 6-ti stupňová převodovka
- Spotřeba paliva-průměr 8,4 – 8,6 l/100 km
- Objem palivové nádrže 80 l
Výstražné zařízení
- Premiér Hazard MIDIMAX YO16 – 7109,
- Zvukové signály – WAIL, YELP, Hi-Lo, PUSAR, AIR-HORN
- 4 ks. Doplňkové modré led světla. 2 ks. na přední masce a dva ks.vzadu u střechy po obou stranách.
- Žlutá LED TRAFIC MASTER světelná alej
VČ HZS ArcelorMittal Ostrava a.s. Kuruc Robert, směna C
Přiložené soubory | |||
---|---|---|---|
ta-ch l1z.pdf | zobrazit online | 24 kB |