Pátek 22. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Technický automobil Ford Transit TA-CH L1Z

Ford transit je náhradou za již nevyhovující vozidlo PLLA Avia 30, ve kterém byly uloženy jak prostředky chemické služby tak prostředky technické. Představované vozidlo Ford bylo vybráno po dohodě s vedením a to na základě sjednocení techniky kdy ve svém vozovém parku již máme dvě vozidla stejné značky.

Jedná se o velitelský vůz VA-L1Z a sanitní vozidlo RLP. Bohužel se nepodařilo přesvědčit vedení, aby bylo vozidlo nastříkáno reflexní barvou RAL 3024 a to z důvodu finančních. Vozidlo bylo tedy zakoupeno a zůstalo v barvě červené. Tentokrát vedení svěřilo celkovou úpravu vozidla firmě Knězek s.r.o., která sídlí nedaleko Ostravy.

Zadní prostor určený pro chemické a technické prostředky byl předem navržen s ohledem na stávající prostředky ale také i na možnost dovybavení. VČ HZS ArcelorMittal Ostrava a.s. Kuruc Robert vytvořil návrh, včetně rozmístění a uložení prostředků v novém vozidle. Ten byl postoupen ostatním směnám k vyjádření a případným připomínkám ke skladbě jednotlivých technických a chemických prostředků.

Po schválení návrhu na ostatních směnách a u vedení, byl bez výrazných změn prostřednictvím náčelníka strojního oddělení předán plán na celkovou realizaci vozidla firmě Knězek s.r.o. Po celou dobu jsme byli v kontaktu s firmou a konzultovali případné problémy.

Zadní prostor byl osazen po obou stěnách regály na jedné straně z poloviny plastovými přepravky. V ostatních případech byly jednotlivé úseky regálu přizpůsobeny dle stávajících technicko-chemických prostředků.

V současné době je vozidlo zaplněno z 80% a je v plném provozu od května 2011. Vozidlo TA-CH vyjíždí k měření radiace, k chemickým a technickým haváriím, likvidace obtížného hmyzu a signalizaci plynového čidla.

Vozidlo je vybaveno motorem Duratorg TDCi 85 kW (115k) o objemu 2 402 cm3 a 6-ti stupňovou převodovkou. Kabina je určena pro posádku 1+2. Na střeše najdeme rampu Premier Hazard MIDIMAX YO16 – 7109, na přední a zadní části vozidla pak po dvou modrých LED světlech. Nad zadními dveřmi do nástavby je světelná sváděcí alej Trafic Master.

TTD

Rozměry vozidla

  • Délka 6 400 mm
  • Šířka 2 492 mm
  • Výška 2 629 mm
  • Šířka nákladového prostoru 1 762 mm
  • Výška nákladového prostoru 1 885 mm
  • Délka nákladového prostoru 4 107 mm
  • Objem nákladového prostoru 14,30 m3

Nosnost a zatížení

  • Nosnost 2 382 kg
  • Přípustná hmotnost 4 600 kg
  • Maximální pohot. hmotnost bez řidiče 2 218 kg
  • Max. povolené zatížení přední nápravy 1 850 kg
  • Max. povolené zatížení zadní nápravy (dvojmontáž) 3 300 kg

Kabina řidiče

  • Počet míst k sezení 1 + 2

Motor

  • 2.4 Duratorg TDCi 85 kW (115k) 2 402 cm3
  • 6-ti stupňová převodovka
  • Spotřeba paliva-průměr 8,4 – 8,6 l/100 km
  • Objem palivové nádrže 80 l

Výstražné zařízení

  • Premiér Hazard MIDIMAX YO16 – 7109,
  • Zvukové signály – WAIL, YELP, Hi-Lo, PUSAR, AIR-HORN
  • 4 ks. Doplňkové modré led světla. 2 ks. na přední masce a dva ks.vzadu u střechy po obou stranách.
  • Žlutá LED TRAFIC MASTER světelná alej

VČ HZS ArcelorMittal Ostrava a.s. Kuruc Robert, směna C

Sdílet
Přiložené soubory
ta-ch l1z.pdf zobrazit online PDF 24 kB