Technický Mercedes pro Norsko
První technický automobil pro Norské hasiče opustil bránu firmy PROGRES SERVIS SIBŘINA, SPOL. S.R.O.
Technický automobil Mercedes Benz Sprinter, 519 4×4 byl vybrán jako nejvhodnější náhrada technické Scanie Rosenbauer hmotnostní třídy M. Toto vozidlo poputuje do menší Norské profesionální hasičské stanice ve městě Larvik, které se nachází ve velmi hornaté a lesnaté oblasti v zálivu Baltského moře. Hasičská a jiná vozidla složek IZS jsou v těchto místech ve většině případů stavěna na těchto vozidlech. Díky svým jízdním vlastnostem se v této oblasti velmi dobře osvědčila.
Vnitřní prostor vozidla je rozdělen dvěma příčkami a tím ve voze vznikly tři komory k uložení vybavení. Stěny jsou obloženy AL výstupkovým plechem, strop AL bílý lakovaný plech a podlaha ALTRO protiskluzová. V zadní části vozidla je přes celou šíří police k uložení příslušenství. Pod ní je na přání zákazníka výsuvná plošina Sortimo k uložení vyprošťovacího nářadí HOLMATRO. Iluminace prostorů je v LED provedení. TA je určen převážně na dopravní nehody, technické zásahy a k záchraně na ledových plochách.
Zadní dveře jsou osazeny sklopným žebříkem k přístupu střešní pochozí plošiny sortimo. Ta je osazena výsuvnou a sklopnou plošinou pro uložení záchranné desky HANSA BOARD, teleskopickým LED osvětlovacím stožárem FIRECO a dvoudílným 5m AL žebříkem. V přední části je dále na zakázku od firmy OFF ROAD BUREŠ vyrobený vysoce kvalitní rám z leštěné nerezové oceli, špičkový naviják SUPERWINCH o maximální tažné síle 4,6 tuny. Tento rám je osazen dvěma modrými světly a přídavnými xenonovými světly Hella.
Světelná a zvuková signalizace FEDERAL SIGNAL:
- 1× Rampa Legend
- 12× LED modrá světla Microled Sputnik 3LD
- Siréna PA 300 (WAIL, YELP, HORN, RADIO)
- Skrytý reproduktor TS 100N 100W
- 6× vysoce svítivá LED pracovní světla Labcraft
Typ vozidla a technické parametry:
- Mercedes Benz Sprinter KA 519 4×4
- Motor OM 642 DE30LA
- Počet válců 6
- Uspořádání válců V 72°
- Počet ventilů 4 Zdvihový objem (cm³) 2987
- Největší výkon (kW/k) 135/184 při otáčkách (1/min) 3800
- Max. točivý moment (N.m) 400 při otáčkách (1/min),
- EURO4 1600–2600 při otáčkách (1/min),
- EU4/III – Palivo Diesel
- Motorový předehřev Calix
- DEFA dobíjení akumulátoru
- Elektronicky řízené přímé vstřikování se systémem common rail, turbodmychadlo a chlazení plnicího vzduchu.
- Akumulátor (V/A.h) 12/ 100 Alternátor (V/A) 14/ 180
- pohon 4×4 all-wheel drive
- Vysoká střecha
- Ložný prostor 10.5 m³
- Užitečné zatížení 2680 kg
- Celková povolená hmotnost 5000 kg
- Celková hmotnost vč. Zástavby 3174 kg
- Rozvor 3665 mm
- Dvoumontáž zadní nápravy
- Automatická převodovka
PROGRES SERVIS SIBŘINA