Pátek 22. listopadu 2024, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

HLF 16–20/2 – Mercedes Econic / Magirus

Moderní cisterna hannoverských hasičů.

Před pár lety obdržel hasičský sbor města Hannover moderní cisterny na podvozku Mercedes Econic s nástavbou renomované firmy Magirus. Jsou určeny buď k samostatnému výjezdu, nebo pro tzv. Löschzug, kdy vyjíždějí ve dvojici společně s AZ 30 a velitelským vozem.

Již na pohled člověka zaujme jejich barevné provedení, které tvoří známá fluorescenční červená RAL 3024 a žluté doplňky. Ale to není jediné, čím je toto vozidlo zajímavé. HLF 16–20/2 – Mercedes Econic / Magirus má totiž podobně jako některé automobilové žebříky řiditelnou i zadní nápravu. U nás je to např. AZ 30 Iveco Magirus z pražské centrální stanice (momentálně v opravě po DN). To zaručuje skvělou manévrovatelnost a celkovou ovladatelnost automobilu.

Ve velmi bohatém vybavení HLF 16 najdeme skutečně mnoho věcí, potřebných pro téměř jakýkoliv druh zásahu. Pevná centrála 4 kVA Dynawatt a přenosná 5 kVA elektrocentrála Geko, osvětlovací stožár 2×1000 W, vysunutelný do výše cca 8 m, lanový naviják Rotzler o tažné síle 50 kN a délce lana 60 m, hydraulické vyprošťovací zařízení Weber – kompletní sada, pneumatické zvedací vaky, rescue pila Multicut, řetězová a rozbrušovací pila Stihl, lafetová proudnice, záchranářská výbava, protichemické obleky a nástroje, prostředky radiační ochrany, přetlakový ventilátor Huriccane o výkonu 36 000 m3 za hod, 300 m hadic B – 2×100 na navijáku, 120 m hadic C, čtyři savice A, žebříky atd.

V kabině je místo pro osádku 1+4, dva hasiči sedí vzadu, tři vpředu. Mají k dispozici dýchací přístroje, integrované do opěradel sedaček, přenosné svítilny, měřící přístroje apod. Zajímavostí na kabině jsou pneumaticky otevíratelné dveře zadní části. Automaticky se zavřou, jakmile vozidlo dosáhne rychlosti 3 km/h.

Nástavba samotná je vyrobena za použití hliníku a plastů. V ní je umístěna vodní nádrž o objemu 2000 l a pěnidlová na 200 l. Jako čerpací zařízení je namontováno čerpadlo FP 16/8 značky Magirus o jmenovitém výkonu 1600 l/min. Ve vozidle je i zařízení pro první zásah, tvoří je elektronicky ovladatelný naviják s 50 m dlouhou hadicí o průměru 25 mm, která je zakončena pistolovou proudnicí. Pěnový systém Alco dovoluje přimíšení v rozmezí od 0,1 do 6 %.

Podvozek pochází z dílen firmy Daimler-Chryslech a má označení Econic 1828 HZL. Jako hnací agregát slouží šestiválcový motor stejné značky, typ OM 906 LA a zdvihovém objemu 6374 ccm a síle 279 koní. Výkon rozděluje automatická pětirychlostní převodovka Allison. Max. rychlost HLF 16–20/2 – Mercedes Econic / Magirus je 85 km/h, což je pro městský provoz naprosto dostačující.

Rozměry vozidla jsou následující :

Délka : 8420 mm ( 8720 s navijákem )
Šířka : 2550 mm
Výška : 3070 mm
Rozvor : 3900 mm
Celková hmotnost : 16 000 kg

PS : Proslýchá se, že by měla vozidla Econic sloužit u HZS hl. m. Prahy…..
Sdílet