CAS 55 MB Actros Buffalo (Rosenbauer). Dobytčák či kabina pro mužstvo?
Další část seriálu, který se zabývá vnitřními rozměry kabin hasičských vozidel v prostoru mužstva, má už číslo 22. Dnes vám představí jednu ze speciálních kabin – jedná se o prodlouženou kabinu MB Actros Buffalo letištních hasičů z Mošnova.
Pro začátek si připomeneme hodnotící kriteria:
- šíře vnitřního prostoru kabiny při zavřených dveřích – měřeno přes střed lavice
- šíře podlahového prostoru pro nohy (na obuv vel. 44, což je 32 cm) – měřeno od konce spodní části lavice (sedadla) po přední kryt motoru či jiný ukončovací prvek zadní části
- šíře prostoru od hrany sedačky po přední kryt či přepážku zadní části
- zbytkový prostor pro nohy v oblasti kolen – měřeno od kolene po přední kryt či přepážku zadní části
- rozměry jednotlivých sedaček, eventuálně lavice děleno čtyřmi
- výška zadní části kabiny od podlahy po strop
- výška zadní části kabiny od plochy sedadla/lavice po strop
Dvaaadvacátou kabinou, kterou představujeme a hodnotíme, je prodloužená kabina vozidla Mercedes Actros 3358A/45/6×6 Rosenbauer – typ FLF 6.000/800/250 Buffalo. Hasiči vzadu sedí klasicky, v jedné řadě po směru jízdy. Pro nohy zde není mnoho místa – vozidlo bylo dodáno s nejsilnějším (tudíž i největším) motorem, což mnoho prostoru pro prodloužení základní kabiny neposkytlo.
Na šířku jsme naměřili rozměr 2050 mm, což je relativně „normální“ hodnota, umožňuje vcelku obstojné dooblékání za jízdy. Šíře podlahového prostoru pro nohy je však jen 290 milimetrů u krajních sedadel, 250 pak u sedadel vnitřních, kde vytváří velkou překážku kryt motoru. Pokud si na něj hasiči položí nohy, mají k dispozici rovněž 250 mm. Není to opravdu moc. Od hrany sedáku jsme pak na krajích naměřili 490 cm, na vnitřních místech 250 mm.
Sedáky jsou samostatné, každý o šířce 450 mm a hloubce 390 mm. Od podlahy po strop je kabina v zadní části vysoká 1800 mm, od sedáku po strop 1310.
Hodnotící kritéria – výsledky kabiny CAS 55 MB Actros Buffalo HZS Letiště Mošnov:
1. šíře vnitřního prostoru kabiny při zavřených dveřích – měřeno přes střed lavice
- 2050 mm mm
2. šíře podlahového prostoru pro nohy (na obuv vel. 44, což je 32 cm) – měřeno od konce spodní části lavice (sedadla) po přední kryt motoru či jiný ukončovací prvek zadní části
- 290 mm, prostřední místa 250 mm
3. šíře prostoru od hrany sedačky po přední kryt či přepážku zadní části
- 490 mm, prostřední místa 250 mm
4. zbytkový prostor pro nohy v oblasti kolen – měřeno od kolene po přední kryt či přepážku zadní části
- 280 mm
5. rozměry jednotlivých sedaček
- 4× 450 mm na osobu
6. výška zadní části kabiny od podlahy po strop
- 1800 mm
7. výška zadní části kabiny od plochy sedadla/lavice po strop
- 1310 mm
Závěr: Hasiči mají vzadu především pro nohy málo místa, což je důsledek silného motoru. Nicméně pro použití u letištních hasičů, u kterých se nepředpokládá plné obsazení kabiny vzadu, je vozidlo vyhovující. Šířka skýtá relativně použitelný prostor pro dooblékání, rovněž není velký problém se v kabině částečně postavit.
VÝSLEDEK: 70% kabina pro mužstvo
Seriál: Dobytčák či kabina pro mužstvo?
Dobytčák či kabina pro mužstvo? Švédsko vítězí
Třicátá část našeho unikátního seriálu je zároveň i letošní poslední. Celkem 29 dosud představených a zhodnocených kabin z hlediska vnitřních rozměrů asi nemá…
CAS 24 MAN 12.222/THT. Dobytčák či kabina pro mužstvo?
Dvacátá devátá část seriálu, který se zabývá vnitřními rozměry kabin hasičských vozidel v prostoru mužstva, vám přiblíží, jak je na tom s místem jediný automobil svého…
CAS K 25 Tatra 815 8×8 VVN/Sehat. Dobytčák či kabina pro mužstvo?
Již dvacátá sedmá část seriálu, který se zabývá vnitřními rozměry kabin hasičských vozidel v prostoru mužstva, vám přiblíží, jak je na tom s místem robustní cisterna na…
CAS 24 MB Atego/THT/Plastisol. Dobytčák či kabina pro mužstvo?
Dvacátou šestou kabinou, kterou vám server POŽÁRY.cz představuje, je prodloužená bouda Mercedesu Atego z produkce firmy Platisol. Tato vozidla slouží v několika…
CAS 24 Volvo FM 9/ISS WAWRZASZEK. Dobytčák či kabina pro mužstvo?
Dvacátou pátou, kterou vám server POŽÁRY.cz představuje, je továrně prodloužená bouda druhého Volva, kterým disponuje jednotka SDH Nový Bor.
CAS K 25 Tatra 815 4×4. Dobytčák či kabina pro mužstvo?
Dvacátá čtvrtá část našeho seriálu vám představuje kabinu hasičské cisterny CAS K 25 na podvozku Tatra 815 4×4 s nástavbou SPS/THZ Slatiňany.
CAS 24 Volvo FM 9/ SPS-THZ. Dobytčák či kabina pro mužstvo?
Třiadvacátou kabinou, kterou vám server POŽÁRY.cz představuje, je továrně prodloužená bouda Volvo, o které se dá naprosto bez nadsázky říct, že to je obrovská tělocvična…
CAS 24 Mercedes Atego/SPS. Dobytčák či kabina pro mužstvo?
Jedenadvacátá části seriálu, který se zabývá vnitřními rozměry kabin hasičských vozidel v prostoru mužstva, vám přiblíží, jak je na tom s místem automobil Mercedes-Benz…
MAN LE 14.280 4×4 BB CAS 24. Dobytčák či kabina pro mužstvo?
Máme malé jubileum, tedy dvacátá část seriálu, který se zabývá vnitřními rozměry kabin hasičských vozidel v prostoru mužstva, vám představí jednu z těch ,,lepších“. Je…
IFA W50 L AS-16. Dobytčák či kabina pro mužstvo?
Již devatenáctá části seriálu, který se zabývá vnitřními rozměry kabin hasičských vozidel v prostoru mužstva, vám přiblíží, jak je na tom s místem starý, ale u jednotek…