Poslankyni Evropského parlamentu byl představen projekt eCall
Cílem včerejšího setkání zástupců ministerstva dopravy i hasičského záchranného sboru bylo seznámit poslankyni Evropského parlamentu Olgu Sehnalovou s projektem tísňového volání z vozidel eCall.
Ve čtvrtek 5. ledna 2012 se sešli zástupci Ministerstva dopravy, generálního ředitelství HZS ČR, Centra dopravního výzkumu a společnosti Telefónica s poslankyní MUDr. Olgou Sehnalovou, MBA a jejím asistentem Bc. Michalem Vaňáčkem.
Paní poslankyně je totiž zpravodajkou k dokumentu „Doporučení Evropské komise ze dne 8. 9. 2011 o podpoře služby eCall v sítích elektronických komunikací pro přenos palubních tísňových hovorů na číslo 112 v celé Evropské unii" (ke stažení v příloze).
eCall zjednodušeně:
Vozidla budou obsahovat černou skříňku, která bude odesílat informace o aktivaci airbagů, data ze senzorů nárazu a GPS souřadnice místním orgánům záchranného systému.
V rámci svých prezentací seznámili jednotliví odborníci poslankyni s historií, vývojem a současnou situací projektu. Dále pak se stavem řešení pilotního projektu HeERO (Harmonised eCall European Pilot – podrobnosti o projektu)
Náměstek ministra dopravy Jiří Žák vyzdvihl hlavní přínosy eCallu:
Hlavní výhodou je možnost přijetí informací o nehodě i v případě, kdy posádka vozidla není schopna komunikace. Nejdůležitějšími informacemi, které se předávají je poloha vozidla (včetně toho, jakým směrem jelo), informace o vozidle prostřednictvím VIN kódu, informace o počtu cestujících v autě (podle toho, kolik lidí mělo zapnuty bezpečnostní pásy).
Tyto informace usnadní práci záchranářům, urychlí zásah a okamžité předání informací Národnímu dopravnímu informačnímu centru pomůže zabránit vytváření kolon.
Plk. Ing. Luděk Prudil z MV – generálního ředitelství HZS ČR zdůraznil potřebu přijetí direktivního rozhodnutí ohledně zavedení eCallu bez zbytečných doplňujících změn.
„Podporujeme eCall v té podobě, v jaké byl vymyšlen. Jakékoliv další snahy o inovace jsou často kontraproduktivní a posouvají termín jeho spuštění,“ dodal plk. Prudil.
Paní poslankyně měla možnost vidět také ukázku toho, jak vypadá eCall v praxi. Prohlédla si jak vozidlovou jednotku, tak testovací platformu telefonního centra tísňového volání, které předává informace na operační středisko.
„Je to vůbec poprvé, kdy mám možnost se s touto problematikou seznámit a je mi nesmírným potěšením, když mohu v Bruselu prezentovat Českou republiku jako zemi, která je v něčem na špičce,“ řekla paní poslankyně spolu s poděkováním za zajímavou prezentaci.
kpt. Mgr. Nicole Zaoralová
tisková mluvčí
MV-generální ředitelství HZS ČR
-redakčně upravováno-
Přiložené soubory | |||
---|---|---|---|
doporuceni-ek-ecall.pdf | zobrazit online | 731 kB |
Seriál: eCall - automatické volání pomoci
- ▶ Video
- Exkluzivně
Tísňové linky v České republice začaly přijímat lokalizační zprávy AML, nejprve z Androidu
V loňském roce odbavili operátoři na tísňové lince 112 a 150 přibližně 2 300 000 volání, na tísňové lince 155 přibližně 1 900 000 volání a na lince 158 asi 1 600 000…
- ▶ Video
Systém eCall byl spuštěn, tísňová linka zvládne přijmout automatický hovor z havarovaného vozidla
Na konci září roku 2017 došlo ke spuštění systému eCall – celoevropského systému automatického tísňového volání z vozidla. Tento elektronický bezpečnostní systém byl…
Po střetu dvou osobních vozidel v Praze přivolal pomoc mobilní telefon připojený přes bluetooth
Krátce po půl druhé odpoledne přijalo operační středisko automatické volání z mobilního telefonu, který byl přes bluetooth připojen v autě. Operační středisko vyslalo na…
- ▶ Video
- Seriál
ÚAMK společně s partnery předvedl simulaci velké havárie a fungování eCall
Vesmírné technologie a záchrany životů na našich silnicích. O tomto propojení přesvědčila prezentace reálného fungování systému eCall, kterou připravil ÚAMK ve…
„Je to satisfakce za dlouholetou práci“, řekl Luděk Prudil k ocenění systému eCall v rámci IT Projektu roku 2013
Ocenění Finalista soutěže IT Projekt roku 2013 si ve čtvrtek 13. února 2014 odnesl i projekt Zapojení České republiky do evropského pilotního projektu automatického…
- ▶ Video
VIDEO: Systém eCall byl poprvé prakticky představen v České republice, po automatickém nahlášení nehody vyjeli hasiči
V Praze dne 18. září 2013 proběhl národní seminář o systému automatického tísňového volání z paluby vozidla „eCall“, který vyvrcholil praktickou simulovanou ukázkou,…
Vývoj projektu eCall pokračuje, od roku 2015 si auto o pomoc zavolá samo
Přinášíme další článek do našeho seriálu o automatickém tísňovém volání z vozidel – eCall. Od roku 2015 by měl být systém totiž standardní výbavou všech nových…
ČR se připravuje na zavedení automatického tísňového volání z vozidel (eCall)
Ministerstvo dopravy a Hasičský záchranný sbor ČR v současnosti intenzivně spolupracují při přípravě zavedení eCall (automatického tísňové volání z vozidel) v České…
Česká republika je připravena na zavedení eCall (automatického tísňového volání z vozidel)
V úterý 16. června 2009 se v budově Ministerstva vnitra – generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR uskutečnila koordinační pracovní porada k problematice…
Auto si v budoucnosti při nehodě zavolá záchranáře samo, začíná se rodit systém eCall
Evropská komise by chtěla aby v budoucnu měly všechny nové vozy systém který by v případě nehody automaticky přivolal záchranáře.