Kalamita byla vyhlášena i pro okres Žďár nad Sázavou, ZÚ Hlučín sem míří také
Dnes krátce po 7:30 hodině ranní vyhlásil hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek na žádost ředitelství Krajské správy a údržby silnic Vysočiny kalamitní stav v okrese Žďár nad Sázavou.
Důvodem nemožnosti udržení sjízdnosti komunikací běžně dostupnými prostředky bylo během noci silné sněžení doprovázené větrnými poryvy, tvorbou sněhových jazyků a závějí.
V režimu kalamitního stavu pracují krajští silničáři už od dnešní půlnoci. I tak zůstávají mnohé silnice III. tříd z důvodu stále silného větru neprůjezdné.
Situace na okrese Žďár nad Sázavou a okrese Jihlava je velice vážná. Po zhodnocení aktuálního stavu požádali krajští hasiči z Vysočiny o nasazení speciální vyprošťovací techniky Záchranného útvaru Hlučín. Na Vysočinu do několika hodin dorazí dvě Tatry, vyprošťovací tank a speciální vyprošťovací vozidlo.
„Mezi první úseky, kam bude okamžitě po příjezdu nasazena, patří silnice I/38 mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem. Zde kamiony stojí už déle než 12 hodin. Další pořadí vyklízení komunikací vč. vyprošťování kamionů bude známo v následujících hodinách,“ uvedl Libor Joukl, náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast dopravy.
Dopravní komplikace řeší Policie ČR a silničáři také na silnici I/19 u Divišova, kde uvízl polský kamion a jeho vyproštění se velice komplikuje. Průjezd v tomto úseku je možný pouze s velkou opatrností v jednom směru a pouze pro osobní automobily.
Zdravotnická záchranná služba Kraje Vysočina má pro okres Žďár nad Sázavou má v případě nutnosti k dispozici obojživelné vozidlo.
Neprůjezdná trať je mezi Bystřicí nad Pernštejnem a Novým Městem na Moravě. Náhradní autobusová doprava je zajištěna, ale je závislá na sjízdnosti komunikací. Velké potíže stále trvají na trati Kostelec – Telč – Slavonice. V tuto chvíli dráhy čekají na zprovoznění tratí, ke kterému musí přispět sněhové frézy.
Včerejší údržba silnic I. – III. tříd na Vysočině přišla krajské silničáře na osm milionů korun. V terénu je nyní oproti běžnému stavu o 150 traktorů více. „Maximálně využíváme spolupráce externích subjektů vč. Českých lesů. To se samozřejmě promítá do celkových nákladů na údržbu,“ uvedl Libor Joukl.
tisková mluvčí
HZS Kraje Vysočina