Čtvrtek 21. listopadu 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Zásahový speciál SIMAI PPE 6 VPI hasičské jednotky pařížského nádraží Montparnasse

Rozlehlý areál čtvrtého největšího nádraží v Paříži, přes který projde každý den zhruba 140 tisíc osob, je zde dále mnoho set pohybů vlakových souprav včetně expresů TGV a v neposlední řadě i stanice metra pro několik linek. Z tohoto pramení zvýšené riziko vzniku mimořádné události.

Aby se v případě potřeby dostalo postiženým včasné pomoci, byla na nádraží zřízena malá podniková jednotka profesionálních hasičů, která měla nejprve k dispozici upravený akumulátorový vozík, kterému se u nás volně přezdívá ,,ještěrka“.

Je opatřena jedním sedadlem pouze pro řidiče, který má k dispozici hasící přístroje a jeden kus dýchacího přístroje v zadní části. Červený vozík s malým modrým majákem na zádi však přestal postupem času vyhovovat potřebám hasičů a tak bylo rozhodnuto o jeho vhodné náhradě.

Ke konci roku 2009 obdržel tedy nádražní hasičský sbor Montparnasse nový automobil, i když automobil, je to vlastně kapotou krytý větší vozík od italské firmy SIMAI s označením PPE 6 VPI (véhicules de premières interventions).

Na první pohled to spíše vypadá jako velká hračka. Akumulátorový zásahový speciál, který je jen něco přes 3 metry a šíroký pouhých 1400 mm je určen pro osádkou dvojice hasičů/paramediků, kteří sedí vpředu vedle sebe, jejich primárním úkolem je poskytování první pomoci.

SIMAI je opatřen čtyřdveřovou karoserii, v zadní části, kde je opravdu drobné vybavení, lze nouzově transportovat další dvě osoby. Nejrozšířenější částí vybavení jsou prostředky první pomoci.

Hasiči, sídlící v technické části nádraží, mají v PPE 6 VPI také k dispozici dýchací přístroje pro svojí ochranu, dále hasící přístroje, dvoudílný vysunovací žebřík, umístěný na střeše. Zde je také modrá světelná rampa od firmy Federal Signal, typ P9000, od ní pocházejí i přední doplňková modrá světla Microled Sputnik.

Akumulátorový SIMAI PPE 6 VPI je navržen speciálně pro činnost v prostorách nádraží, francouzská železniční společnost SNCF, resp. její divize na správu železničních stanic Gares & Connexions za něj utratila poměrně vysokou částku – 48 tisíc Euro.

Za tři roky provozu se však ukázalo, že je to vhodná investice, protože i díky němu se podařilo zachránit lidské životy.

Nádraží Montparnasse se neslavně vžilo do podvědomí celého světa již 22. října 1895, kdy na něm došlo k železničnímu neštěstí, při kterém lokomotiva, které selhaly brzdy, projela po viaduktu přes celou nádražní halu a propadla na ulici. Z této nehody pochází také jedna neméně slavná fotografie, její repro nalezenete na konci fotogalerie článku.

Foto a info: SNCF, Simai, Fire Hunter, VSAP35

Sdílet