Rescue-Pumper / Rosenbauer America
Po delší době opět parádní hasičská technika z USA.
Hasičský sbor Kennett Square z Pensylvánie – Kennett Fire Company, který funguje již od roku 1875, kdy byla postavena jeho první hasičská stanice, si v roce 2005 objednal u firmy Rosenbauer – pobočka Rosenbauer America – divize Rosenbauer General Safety, dva téměř identické vozy s označením Rescue-Pumper Engine 24–1 a Engine 24–2. Jedná se o stříkačku kombinovanou s těžkým technickým automobilem, ve kterém je umístěno velitelské a řídící stanoviště. Svým pojetím nelze tento vůz srovnat s žádným evropským, je to prostě klasická „amerika“. I když klasická, umístění čerpadla Rosenbauer typu NH 40 je evropské, nachází se v zadní části automobilu. Vozidlo je postaveno na podvozku HME 1871 LFD, osádku tvoří 6 hasičů. Nástavba je vyrobena kompletně z hliníku a najdeme v ní opravdu vše, nač si jen lze vzpomenout. Samozřejmě tedy vyprošťovací zařízení + další potřebné pomůcky při zásahu u DN, jako např. zvedací pneumatické vaky, řetězy, hevery, rozbrus, přímočarou pilu, dále zdravotnické vybavení, lezecké soupravy, zásobu tlakového vzduchu pro plnění lahví DT, ono je vlastně v poslední pravé roletě takové malé pracoviště CHTS…, nejrůznější sady nářadí, vrtačky, motorová pila, hadicové příslušenství, zásoba vody i pěnidla, výkonný generátor Onan 20 kw, hydraulický rozkládací osvětlovací stožár Command Light SuperVac, žebříky, střešní monitor, vybavení pro zásahy NL, pěnový systém Foam Pro 2002, čerpadlo Rosenbauer NH 4000 o výkonu 4200 l/min, zařízení pro první zásah – vysokotlak 80/25, lanový naviják Warn o síle 5000 kg atd. Vybavení je ukryto ve skříních, krytých hliníkovými roletkami, dolní část každé z nich je tvořena vyklápěcí stupačkou.V prostorné kabině, která může na někoho působit velmi neobvykle, neb má jen troje dveře, najdeme špičkově zařízené pracoviště velitele zásahu, nechybí v něm satelitní navigace, mobilní komunikační prostředky, PC s několika LCD monitory a jedním dotykovým, v počítači je databáze NL a i obdoba na požárech představeného Crash Recovery Systemu. Z tohoto počítače je pochopitelně i přístup na internet. Na monitory se může přenášet např. cesta k zásahu, která se krom jiných věcí nahrává na záznamový DVR sytém. Kamerou zaznamenané události se dají z vozu samozřejmě i bezdrátově přenášet na operační středisko. K velitelské výbavě náleží i termokamera. Ve všech sedadlech, resp. v jejich opěradlech, jsou integrovány dýchací přístroje (vyjma sedadla řidiče). Jinak v kabině nalezneme ještě ovládání monitoru a další prostředky osobního vybavení hasičů. Kabina je vybavena i klimatizací.
Srdce tohoto bezmála 11 m dlouhého, 2,8 širokého, 3,2 m vysokého a 23 560 kg vážícího vozidla tvoří silný motor Cummins ISM – řadový šestiválec o výkonu 500 koní s pětistupňovou automatickou převodovkou Allison 4000 EVS. Na vozidle je také systém ABS a ATC. Když je pro Kennett Fire Copany vyhlášen poplach a k případu je vyslán i jeden ze dvojice vozů Rescue-Pumper, vypadá to, že se po ulici řítí kvalitně osvícený vánoční stromeček. Celé vozidlo je vybaveno výstražným zařízením firmy Whelen, kompletně v LED technologii. Barevné provedení automobilu rovněž velmi pomáhá k jeho „nepřehlédnutelnosti“.
Hasičský sbor Kennett Fire Copany je vcelku výjimečný svým vozovým parkem. Krom těchto speciálů v něm najdeme i další „evropské“ vozy. Konkrétně automobilový žebřík Metz o dostupné výšce 30 m na americkém podvozku HME SLe a terénní stříkačku Mercedes Unimog/Rosenbauer. V budoucnu o nich připravím samostatný článek.
Info a foto : Kennett Fire Co., Rosenbauer America
načíst další obrázky ↓