Hasiči z jaderné elektrárny v Dukovanech mají plošinu Bronto F44 RLX na Econicu
Podniková jednotka HZS ČEZ – Jaderná elektrárna Dukovany využívá automobilovou plošinu Bronto Skylift F44 RLX na podvozku MB ECONIC 2633 L/NLA.
Nástavba Bronto
Nástavbu tvoří odlehčená modulární hliníková konstrukce Bronto s celkem čtyřmi roletovými skříněmi. Hlavním nosným prvkem je rám svařený z vysokopevnostní ocele a je na rám podvozku přišroubován pomocí pružinových prvků.
Zásobník na hydraulický olej má objem přibližně 400 litrů. Otáčení točnice zajišťuje kulový otočný věnec poháněný samobrzdící redukční převodovkou s lamelovou brzdou. Rozsah otáčení je samozřejmě nekonečný. Nouzově lze točnici obsluhovat klikou nebo pomocným motorem, který je dodáván na přání a je součástí i tohoto vozu.
Zvedací rameno je pětidílné, vyrobené z vysokopevnostních ocelových profilů. Jednotlivá ramena jsou svařována plasmově a jsou protizkrutové. Uložena jsou na kluzných válečkových prvcích, odolných proti opotřebení. Maximální stranový dosah je 23 metrů.
Postranní vedení je nastavitelné, opět pomoci umělohmotných kluzných prvků. První teleskop je ovládán vnitřním vysouvacím válcem, druhý a třetí pak pomoci dvojitě vedeného vysouvacího a zasouvacího řetězového pohonu.
Ovládání plošiny je systému Bronto 3+ (Electronic Control System) s barevnými displeji a dálkovou diagnózou na bázi GSM. S tímto ovládáním lze teleskopické „H“ opěry lze zastavit v jakékoliv pozici a počítač podle toho automaticky upraví pracovní diagram.
Podél teleskopického ramene je namontován rovněž teleskopický žebřík a suchovod, na koši o nosnosti 500 kg je namontován elektronicky ovládaný monitor o výkonu 3800 l/min. Ten lze obsluhovat jak z koše, tak z pracoviště strojníka.
Koš lze stranově natáčet (doleva v úhlu 45°, doprava v úhlu zhruba 40°, z důvodu prostorového omezení žebříkovou sadou) a nechybí samozřejmě ani ochranné skrápěcí trysky. Proti nárazu jej chrání čtveřice ultrazvukových senzorů.
Plošinu lze ovládat dálkově, bezdrátově, pomocí rádiového signálu. V koši je upevněna rovněž dálkově ovládaná barevná infrakamera s výstupem na monitor na točnici.
Vybavení nástavby
Mezi další vybavení vozidla patří např. hadicový naviják v koši, uložení pro nosítka v koši, pracovní světlomety 70W/24V, nosítka Ferno, elektrocentrála 5kVA/230V, náhradní pohon s elektromotorem, který umožňuje plnohodnotný provoz záchranných prací plošiny i v případě výpadku motoru vozidla, záchranný rukáv Hudec a elektronický anemometr, nechybí však ani ochrana proti vysokému napětí.
Na točnici nástavby je uložen vysokotlaký naviják s protažením do koše. Rovněž na točnici jsou pak u elektrocentrály uloženy 4 vzduchové láhve Dräger o objemu 6,9 litru se spojovací hadicí, vyvedeny přes redukční ventil DP Dräger PSS 71000 do koše. Plošina rovněž disponuje držáky pro dva přetlakové ventilátory Fanergy E 16 o výkonu 30000 m3/h s napájením na 230 V.
Vybavení podvozku
Vozidlu nechybí parkovací asistent včetně barevné parkovací kamery se zvukovým a optickým vyvedením do kabiny řidiče (senzory parkování vzadu i vepředu s výstupem do kabiny řidiče) ani světelná oranžová LED alej „Traffic Master“ (LED) s možností směrování světel na zádi. Ovládání oranžových blikajících světel je z pracoviště na točnici a z kabiny řidiče.
Rozměry a hmotnosti
Transportní výška automobilu je 3,45 m, délka 9,92 m a šířka standardních 2,5 m. Celková hmotnost je pak 21,2 t.