Pátek 27. prosince 2024, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Lesní speciál Renault Midlum

HZS Královéhradeckého kraje, ÚO Rychnov nad Kněžnou, má od loňska nového pomocníka na lesní požáry, strohými slovy vyhlášky 49/2003 Sb. CAS 24/3400/200 M-3-LP.

Vozidlo postavila firma SPS-THZ Slatiňany, poprvé pak bylo prezentováno na dni otevřených dveří firmy v loňském roce. Nástavba je (jako u SPS tradičně) z hliníkových profilů, nádrže na vodu i pěnidlo jsou nerezové, uvnitř je osazeno čerpadlo Ziegler FP 16/8. U nás poměrně neobvyklé je i vlastní provedení nástavby, kdy za kabinou je jenom velmi úzká skříň krytá roletami (zprava je dýchací technika, zleva pak motorová pila, kmitací pila DeWalt, VRVN a další drobné vybavení), skříně jsou přístupné po pevných stupačkách. Na skříň navazuje nádrž s bočními prolisy a vzadu pak velká skříň ukrývající čerpadlo a větší část vybavení, přístupná jednodílnými nahoru odklápěcími dvěřmi přes celou šířku vozidla. Prostřední část skříně zabírá čerpadlo a naviják s 60 m gumové vysokotlaké hadice s pistolovou proudnicí AWG. Nalevo od čerpadla jsou ve třech regálech (od spodu) základní armatury, čtyři koše s hadicemi „C“ a bedna s drobným vybavením, napravo pak (opět od spodu) koš s hadicemi „B“ a další armatury, tři koše s hadicemi „B“ a opět bedna s drobným příslušenstvím. Na střeše nástavby jsou kromě lafetové proudnice a čtyř dílů nastavovacího žebříku i dvě velké hliníkové bedny s ženijním nářadím, lany a dalším potřebným příslušenstvím. Savice (4 ks) jsou umístěny mezi kabinou a nástavbou v plastovývh trubkách nad sebou, přístupné jsou z pravé strany po sklopení hliníkového žebříku pro výstup na nástavbu. Kabina je klasická prodloužená „renaulťácká“ pro družstvo 1+5, je vybavena ochranným nerezovým rámem vybaveným i skrápěním a také sklopnou sítí chránící v případě potřeby čelní sklo. Na předním nárazníku je pak ještě osazen pětitunový elektrický naviják.

TTD:

D x Š x V: 7400 × 2500 × 3400 mm
Rozvor: 3950 mm
Světlost: 313 mm
Podvozek: Renault 220.14 P 4×4
Motor: Renault DCI 6 W + J01 turbodiesel EURO III
Výkon: 158 kW
Celková hmotnost: 14 000 kg
Přední nájezd.úhel: 30°
Zadní nájezd.úhel: 39°
Nádrž na vodu: 3400 l
Nádrž na pěnidlo: 400 l
Výkon čerpadla: 2400 l/min 8 bar – 250 l/ 40 bar

Pro Požáry.cz Hynek Obroučka
Sdílet