Čtvrtek 21. listopadu 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Vývoj projektu eCall pokračuje, od roku 2015 si auto o pomoc zavolá samo

Přinášíme další článek do našeho seriálu o automatickém tísňovém volání z vozidel – eCall. Od roku 2015 by měl být systém totiž standardní výbavou všech nových automobilů v rámci Evropské unie.

Hlavní výhodou je možnost přijetí informací o nehodě i v případě, kdy posádka vozidla není schopna komunikace. Nejdůležitějšími informacemi, které se předávají je poloha vozidla (včetně toho, jakým směrem jelo), informace o vozidle prostřednictvím VIN kódu, informace o počtu cestujících v autě (podle toho, kolik lidí mělo zapnuty bezpečnostní pásy).

eCall zjednodušeně:

Vozidla budou obsahovat černou skříňku (aktuálně zpravidla pod sedadlem řidiče), která bude odesílat informace o aktivaci airbagů, data ze senzorů nárazu a GPS souřadnice místním orgánům záchranného systému.

Tyto informace usnadní práci záchranářům, urychlí zásah a okamžité předání informací Národnímu dopravnímu informačnímu centru pomůže zabránit vytváření kolon.

Systém bude možno spustit i manuálně tlačítkem umístěným ve vozidle.


SERIÁL: eCall, automatické tísňové volání z vozidel


Vznik tohoto celoevropského systému, který by významně přispěl ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu, iniciovala Evropská komise. Ta nyní usiluje o dokončení schvalovacího procesu, který by měl vést k stanovení jednotných celoevropských standardů systému eCall.

„Ačkoliv Česká republika i díky úzké spolupráci Ministerstva dopravy a Hasičského záchranného sboru ČR dosti pokročila v přípravách na možné zavedení eCall a v tomto ohledu patří mezi nejprogresivnější státy v EU, musí i naše země vyčkat na jednotné celoevropské standardy,“ ředitel odboru operačního řízení MV-generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR plk. Ing. Luděk Prudil.

Sdílet
Seriál: eCall - automatické volání pomoci