Vývoj projektu eCall pokračuje, od roku 2015 si auto o pomoc zavolá samo
Přinášíme další článek do našeho seriálu o automatickém tísňovém volání z vozidel – eCall. Od roku 2015 by měl být systém totiž standardní výbavou všech nových automobilů v rámci Evropské unie.
Hlavní výhodou je možnost přijetí informací o nehodě i v případě, kdy posádka vozidla není schopna komunikace. Nejdůležitějšími informacemi, které se předávají je poloha vozidla (včetně toho, jakým směrem jelo), informace o vozidle prostřednictvím VIN kódu, informace o počtu cestujících v autě (podle toho, kolik lidí mělo zapnuty bezpečnostní pásy).
eCall zjednodušeně:
Vozidla budou obsahovat černou skříňku (aktuálně zpravidla pod sedadlem řidiče), která bude odesílat informace o aktivaci airbagů, data ze senzorů nárazu a GPS souřadnice místním orgánům záchranného systému.
Tyto informace usnadní práci záchranářům, urychlí zásah a okamžité předání informací Národnímu dopravnímu informačnímu centru pomůže zabránit vytváření kolon.
Systém bude možno spustit i manuálně tlačítkem umístěným ve vozidle.
SERIÁL: eCall, automatické tísňové volání z vozidel
Vznik tohoto celoevropského systému, který by významně přispěl ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu, iniciovala Evropská komise. Ta nyní usiluje o dokončení schvalovacího procesu, který by měl vést k stanovení jednotných celoevropských standardů systému eCall.
„Ačkoliv Česká republika i díky úzké spolupráci Ministerstva dopravy a Hasičského záchranného sboru ČR dosti pokročila v přípravách na možné zavedení eCall a v tomto ohledu patří mezi nejprogresivnější státy v EU, musí i naše země vyčkat na jednotné celoevropské standardy,“ ředitel odboru operačního řízení MV-generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR plk. Ing. Luděk Prudil.
Seriál: eCall - automatické volání pomoci
- ▶ Video
- Exkluzivně
Tísňové linky v České republice začaly přijímat lokalizační zprávy AML, nejprve z Androidu
V loňském roce odbavili operátoři na tísňové lince 112 a 150 přibližně 2 300 000 volání, na tísňové lince 155 přibližně 1 900 000 volání a na lince 158 asi 1 600 000…
- ▶ Video
Systém eCall byl spuštěn, tísňová linka zvládne přijmout automatický hovor z havarovaného vozidla
Na konci září roku 2017 došlo ke spuštění systému eCall – celoevropského systému automatického tísňového volání z vozidla. Tento elektronický bezpečnostní systém byl…
Po střetu dvou osobních vozidel v Praze přivolal pomoc mobilní telefon připojený přes bluetooth
Krátce po půl druhé odpoledne přijalo operační středisko automatické volání z mobilního telefonu, který byl přes bluetooth připojen v autě. Operační středisko vyslalo na…
- ▶ Video
- Seriál
ÚAMK společně s partnery předvedl simulaci velké havárie a fungování eCall
Vesmírné technologie a záchrany životů na našich silnicích. O tomto propojení přesvědčila prezentace reálného fungování systému eCall, kterou připravil ÚAMK ve…
„Je to satisfakce za dlouholetou práci“, řekl Luděk Prudil k ocenění systému eCall v rámci IT Projektu roku 2013
Ocenění Finalista soutěže IT Projekt roku 2013 si ve čtvrtek 13. února 2014 odnesl i projekt Zapojení České republiky do evropského pilotního projektu automatického…
- ▶ Video
VIDEO: Systém eCall byl poprvé prakticky představen v České republice, po automatickém nahlášení nehody vyjeli hasiči
V Praze dne 18. září 2013 proběhl národní seminář o systému automatického tísňového volání z paluby vozidla „eCall“, který vyvrcholil praktickou simulovanou ukázkou,…
Poslankyni Evropského parlamentu byl představen projekt eCall
Cílem včerejšího setkání zástupců ministerstva dopravy i hasičského záchranného sboru bylo seznámit poslankyni Evropského parlamentu Olgu Sehnalovou s projektem…
ČR se připravuje na zavedení automatického tísňového volání z vozidel (eCall)
Ministerstvo dopravy a Hasičský záchranný sbor ČR v současnosti intenzivně spolupracují při přípravě zavedení eCall (automatického tísňové volání z vozidel) v České…
Česká republika je připravena na zavedení eCall (automatického tísňového volání z vozidel)
V úterý 16. června 2009 se v budově Ministerstva vnitra – generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR uskutečnila koordinační pracovní porada k problematice…
Auto si v budoucnosti při nehodě zavolá záchranáře samo, začíná se rodit systém eCall
Evropská komise by chtěla aby v budoucnu měly všechny nové vozy systém který by v případě nehody automaticky přivolal záchranáře.