Sobota 23. listopadu 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Česká sto dvanáctka vám pomůže i při pobytu na Olympiádě, pomoc zajistíte i z Londýna

Hasičský záchranný sbor České republiky se zapojil do systému mezinárodní spolupráce pracovišť příjmu tísňového volání. Jedná se o databázi kontaktů, která vznikla v rámci Asociace evropského čísla tísňového volání (EENA).

Londýnská zdravotnická záchranná služba na základě svých zkušeností iniciovala řešení situace, kdy volající turista oznamuje mimořádnou událost, která se ale děje v jiném členském státě Evropské unie a je nutné zajistit zásah záchranných složek. Dosud nebyla možnost předat tyto informace o události do jiného státu a tím hrozilo nebezpečí z prodlení.

Ministerstvo vnitra – generální ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky přistoupilo k vytvoření speciálního telefonního čísla směrovaného do technologie telefonního centra tísňového volání linky 112 v ČR a jeho vložení do databáze EENA.


Motivací České republiky pro zapojení do systému mezinárodní spolupráce jsou také blížící se letní olympijské hry v Londýně. V místě konání se bude nacházet zvýšený počet českých občanů a může dojít ke vzniku situace, kdy český občan obdrží informaci například od svého rodinného příslušníka, který se ale nachází v České republice a situace si žádá zásah záchranářů.

Český občan, toho času na území Spojeného království, zavolá na tísňovou linku 112 a na základě mezinárodní spolupráce budou neprodleně informováni operátoři linky 112 v České republice, kteří zajistí zásah záchranných složek.

vysvětluje plk. Ing. Luděk Prudil, ředitel odboru operačního řízení generálního ředitelství HZS ČR


Systém mezinárodní spolupráce také v blízké budoucnosti usnadní řešení tísňového hovoru cizince v zahraničí s malou znalostí angličtiny. K tomu je potřebné, aby se většina evropských státu zapojila do systému mezinárodní spolupráce.

„Pracoviště, které přijme tísňový hovor cizince, který hovoří jen svým mateřským jazykem a není schopen komunikovat např. v angličtině, může na základě systému mezinárodní spolupráce propojit hovor do telefonní konference s pracovištěm linky 112 v mateřském státě cizince a tak odbavit jeho tísňový hovor,“ doplnil plk. Ing. Luděk Prudil.

V roce 2011 odbavila telefonní centra tísňového volání HZS České republiky celkem 3 996 412 hovorů. Počet tísňových hovorů na území České republiky ze zahraničních telefonních čísel v roce 2011 přesáhl 56 tisíc.

kpt. Ing. Ivana Svitáková
tisková mluvčí
Ministerstvo vnitra – GŘ HZS ČR
Sdílet
Seriál: Linka 112