Středa 27. listopadu 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Technická závada na palivovém systému způsobila požár vozidla, hasiči ho ale rychle dostali pod kontrolu

V 19:41 hodin v úterý 21. srpna 2012 byl na operační středisko ve Zlíně ohlášen požár osobního vozidla, ke kterému došlo na dálničním nájezdu u Kroměříže ve směru na Brno.

Na místo události vyslal operační důstojník jednotku profesionálních hasičů stanice Kroměříž s jedním zásahovým vozidlem posílenou další cisternou dobrovolných hasičů města Kroměříž. Profesionální hasiči byli u požáru do tří minut od svého výjezdu ze stanice.

Z místa zásahu bylo následně velitelem upřesněno, že se jedná o požár dodávky, kdy byl plamenným hořením zasažen celý její motorový prostor. Za použití vysokotlakého proudu byly plameny sraženy a prostor ochlazován. Od ohlášení události do lokalizace požáru tak uběhlo pouze 7 minut.

Protože se profesionální jednotce podařilo požár rychle zvládnout, byla posilová jednotka dobrovolných hasičů vrácena zpět na svou základnu.

Po příjezdu vyšetřovatele požárů bylo zahájeno ohledání vozidla a jeho zadokumentování. Velitel zásahu si cestou operačního střediska vyžádal přítomnost hlídky dálniční policie k zajištění místa události a řízení dopravy.

Následně se na místo události dostavilo vozidlo odtahové služby. Jednotka provedla asistenci při naložení vozidla a v 20:57 hodin hlásila návrat na stanici.

Provedeným vyšetřováním na místě události bylo zjištěno, že ke vzniku požáru došlo v průběhu jízdy vozidla zn. Peugeot, kdy řidič zaregistroval nejprve kouř a následně i plamenné hoření v motorovém prostoru. Po odstavení vozidla chtěl řidič požár hasit za pomocí vody, ale následně ponechal raději motorový prostor uzavřený.

Z provedeného šetření vyplynulo, že za vznikem požáru stála technická závada palivového systému vozidla, kdy po úniku paliva do motorového prostoru a následném vytvoření koncentrace plynů a par hořlavé kapaliny došlo k jejímu vznícení.

V podobných případech pak stačí například povrchová teplota výfukového potrubí, jehož hodnota se na výstupu z bloku motoru může pohybovat v řádech stovek stupňů, aby došlo k rychlému a intenzivnímu plamennému hoření.

Majitelem byla vyčíslena škoda ve výši asi 100.000,– Kč.

por. Bc. Libor Netopil
tiskový mluvčí
HZS Zlínského kraje
Sdílet