Čtvrtek 28. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Kontejner s vyprošťovacími hranoly s příslušenstvím pro letištní hasiče v Mošnově

Hasičská záchranná služba Letiště Ostrava, a.s. převzala v měsíci září 2011 kontejner s vyprošťovacími hranoly s příslušenstvím v rámci projektu „Stroje a zařízení HZS“ pro zabezpečení technických prostředků letištního záchranného systému na Letišti Ostrava.

Tento speciální požární kontejner včetně výbavy je určen pro vyprošťování letadel na letištních plochách.

Kontejner je určen pro jednoramenný nosič kontejnerů, především typu Multifix XR 21 S 56, tj. mechanismem schopným manipulace s kontejnery do max. celkové hmotnosti 14 tun s jednotnou výškou nosného oka kontejneru 1.570 mm.


Prostředky z kontejneru jste mohli vidět i v našem samostatném článku:
VIDEO: Hasiči cvičili vyprošťování letadel


Je rozdělen na dva samostatné vnitřní prostory, kdy přední prostor u háku kontejneru slouží převážně k uložení podkládacích pražců a desek a zadní prostor k uložení ženijního nářadí.

Konstrukční řešení kontejneru

Konstrukce kontejneru je svařena z ocelových profilů. Vnitřní povrch profilů je opatřen antikorozním nástřikem. Oplechování karoserie je provedeno z oboustranně zinkovaných plechů a nalepeno. Zadní pojezdové válečky kontejneru jsou v silonovém provedení. Horní plošina kontejneru není pochůzná a je zhotovena z hliníkového plechu.

Celý přední prostor kontejneru je přístupný po odstranění krycí nepromokavé plachty a vyřešen včetně podlahy tak, aby s železničními pražci a odkládacími deskami v tomto prostoru uloženými bylo možné manipulovat pomocí vysokozdvižného vozíku.

Zadní výklopné dveře po otevření zpřístupní celý zadní profil kontejneru a v otevřené poloze jsou mírně skloněné dolů od kontejneru.

Dveře jsou opatřeny plynovými vzpěrami a jejich horní část uchy pro snadné zavírání v případech, kdy kontejner bude používán na nosiči kontejneru. Tento zadní prostor kontejneru je oddělen pevnou stěnou od předního úložného prostoru.

Vybavení kontejneru:

  • 50 ks voděodolná překližka 1000 × 1500 × 30 mm opatřena uchy pro snadnou manipulaci – uloženo v pevné paletě z nekorodujícího materiálu
  • 30 ks kovová deska 500 × 500 × 10 mm opatřena uchy pro snadnou manipulaci – uloženo v pevné paletě z nekorodujícího materiálu
  • 40 ks dřevěný klín dlouhý 20 cm, široký 10 cm, vysoký 10 cm se zešikmením končícím 5 cm od koncové svislé části klínu – uloženo v pevné paletěz nekorodující materiálu
  • 90 ks železniční dřevěný pražec 215 cm x 25 cm x 15 cm opatřené voděodolným nátěrem – uloženy v pevné paletě z nekorodujícího materiálu proloženy podkládacími hranolky a zajištěné fixačními popruhy s ráčnou.

Ženijní nářadí je zastavěno oboustranně na výsuvných platech:

  • 5 ks lopata (plochá kovová)
  • 5 ks lopata (srdcovka kovová)
  • 10 ks krumpáč
  • 5 ks rýč
  • 2 ks kalač (viz. foto)
  • 5 ks páčidlo ploché dlouhé 70 cm
  • 2 ks páčidlo dlouhé cca 170 cm (používané při posunech na dráze)
  • 2 ks kladivo cca 3 kg
  • 2 ks kladivo cca 8–10 kg
  • 1 ks sekera malá (násada cca 30 cm)
  • 1 ks sekera velká (násada cca 80 cm)
  • 50 ks tesařská spona (kramle)
  • 5 ks záchytné lano dlouhé 20 m s karabinou v brašně

info: Letiště Ostrava, a.s.

Sdílet