Unimog U20 TLF 10/20 postavila společnost Ziegler pro zákazníky z Izraele
Z naší redakční výpravy do mateřského sídla firmy Ziegler v německém Giengenu vám přinášíme článek o malé cisterně na terénním podvozku MB Unimog pro hasiče v Izraeli. Izrael „přezbrojuje“ celou zemi na lesní speciály firmy Ziegler a představované vozidlo je jedním z nich.
Motor, podvozek a převodovka
Automobil je postaven na čtykolovém plněpohonném podvozku Mercedes-Benz Unimog U20 27 s jednomontáží na zadních nápravách o rozvoru 2 700 mm.
Pohání ho naftový řadový čtyřválec OM 904 LA, plnícím emisní normu Euro 5 a osmistupňová plně synchronizovaná převodovka UG 100 s elektronickým řazením.
Cisterna je 5 700 mm dlouhá, 2 150 m široká a 3 000 mm vysoká. Váží 9 300 kg.
Nástavba
Nástavba je vyrobena u Zieglera standardním systémem ALPAS. Jedná se o samonosný systém konstrukce požární nástavby. Výhodou je, že díky provedení nemá nosné sloupky, v případě poškození lze vyměnit pouze tu část nástavby, která utrpěla ujmu.
Materiály použité na nástavbu jsou nekorodující, při použití technologie ALPAS zaručuje výrobce vysokou životnost.
Představovaná nástavba má dva moduly – vodní nádrž o objemu 2 500 litrů a modul s požárním čerpadlem a příslušenstvím. Ten je krytý třemi hliníkovými roletami s podélným madlem. V zadní části je nad pracovištěm strojníka umístěna couvací kamera.
Ve vozidle je zastavěno čerpadlo FPN 10–1000–2HH o výkonu 1000 litrů za minutu v nízkotlakém režimu spolu s čerpadlem FPH 40–250–3 o výkonu 250 litrů za minutu v režimu vysokého tlaku. Přiměšovač umožňuje přimísit pěnidlo v rozsahu od 0,5 do 6%.
K rychlému zásahu slouží trojice vysokotlakých hadic – vždy po šedesáti metrech na elektronicky navíjeném bubnu – s turbo proudnicemi v každé z rolet.
Na předním nárazníku je umístěn z kabiny ovládaný monitor o regulovatelném průtoku od 360 do 750 litrů za minutu. Rovněž do nárazníku je vyvedena i hadice D s kulovým uzávěrem, která může sloužit jako další výtlak čerpadla.
Ziegler pro tyto zákazníky staví větší množství Unimogů, ale rovněž podobné nástavby na podvozcích MAN s menší terénní průchodností.