Středa 18. prosince 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

VIDEO: Repasovaná klatovská Tatra dostala prodlouženou kabinu s novou tváří při zachování předních skříní nástavby

Další z Tatrovek na šestikolovém podvozku PR2, která po repasi dostala velkou kabinu, slouží dobrovolným hasičům v Klatovech.

Podvozek, motor a převodovka

Vozidlo je postaveno na standardním, známém třínápravovém podvozku Tatra 815 PR2 s dvouřadým vzduchem chlazeným atmosférickým dvanáctiválcem o výkonu 235 kW a desetistupňovou manuální převodovkou.

Při repasi proběhla výměna kabiny za dlouhou verzi se šesti místy k sezení. Vzadu tak sedí vždy dva hasiči po směru a dva proti směru jízdy.

Na vozidle je v přední části na podélníku rámu uchycen lanový naviják Super Winch s tažnou silou 7,5 kN a asanační lišta, ovládaná z místa řidiče. V zadní pak tažné zařízení včetně vzduchového připojení pro brzdění přívěsu.

Palivová nádrž byla za účelem maximálního využití prostoru pro nástavbu přemístěna pod kabinu osádky, vzduchový filtr byl ze stejného důvodu rovněž přesunut do spodní části vozu.

Nástavba

Původní modulová nástavba zůstala koncepčně zachována, objem nádrže však musel být vzhledem k výměně kabiny snížen na 6 000 litrů, objem pěnidla byl snížen na 400 litrů.

Rozmístěním výbavy hasiči pomyslně rozdělili přední skříně – kryté roletkami s podélným madlem – na technické a zadní na požárové, tedy s vybavením pro technické resp. hasební zásahy.

Zatímco vepředu tedy najdeme hydraulické vyprošťovací zařízení, plovoucí čerpadlo, pilu nebo elektrocentrálu, vzadu jsou uloženy hadice, proudnice a potřebné armatury.

Naviják s vysokotlakou hadicí je uložen nad obslužným prostorem čerpadla a je navíjen elektricky. Skříně jsou osvětleny LED hady.

Díky uložení hliníkových rolet mimo skříně s vybavením – úpravou horní části nástavby mohly být uloženy výše – získali hasiči zhruba 20 cm výškového prostoru pro vybavení navíc.

Sdílet