FOTO: Střet osobního automobilu a rychlíku v Mělníku nepřežila jedna osoba, vyproštění vraku vozu z pod lokomotivy bylo náročné
Všechny složky IZS byly povolány dne 29. 10. 2012 vpodvečer k těžké dopravní nehodě, ke které došlo na jednom z mělnických železničních přejezdů. Střetl se zde rychlík s osobním automobilem, jeho řidič srážku nepřežil.
K události byla vyslána jednotka HZS SŽDC z Kralup nad Vltavou a jednotka HZS Středočeskoého kraje z mělnické požární stanice, ta se dostavila vzhledem ke vzdálenosti od místa nehody jako první, nedlouho poté přijeli i drážní hasiči. Dále byla povolána záchranná služba, police a drážní orgány.
Ke střetu došlo na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací – bez závor. Rychlíky zde běžně mají rychlost větší jak 100 km/h, což byl i tento vlak, na přejezd vjel ze zatím neznámých přičin řidič Fordu Ka (jak bylo později upřesněno) i přes skutečnost, že výstražné zařízení, upozorňující na příjezd vlaku, bylo v činnosti.
Při střetu ve velké rychlosti je síla vlaku neuvěřitelná, malý ford zůstal po nárazu zaklíněný pod lokomotivou, jeho část byla rozeseta po okolí trati. V okamžik nárazu z něj vylétl i řidič společně s odtžením pravých dveří. Rychlíku se podařilo zastavit až o 650 m dále od místa střetu. Štěstím rovněž bylo, že i když lokomotiva vrak vozu hrnula pod sebou, že nedošlo k jejímu vykolejení.
Ve vlaku se naštestí nikomu nic nestalo. Přivolaní hasiči zajistili místo nehody, po dohodě velitelů byl pro zhruba 80 cestujících vyslán mikrobus HZS Mělník, který je postupně odvezl k náhradnímu vlaku. Jednotka HZS Mělník poté odjela zpět na svojí základnu s tím, že pokud by jí VZ potřeboval při vyprošťování automobilu z pod lokomotivy, vrátí se zpět.
Když byla událost zadokumentována Policií ČR, Drážní inspekcí a vyšetřovatelem SŽDC, byl jím dán pokyn k odklízení místa nehody. Drážní hasiči nejprve očistili kolejový svršek, odkud bylo trasportováno tělo řidiče do pohřebního vozu, pak pomocí navijáku z vozu RZA odstranili z kolejiště motor, odtržený po nárazu z osobního automobilu a závěrem odklidili zbytek trosek auta a provedli pěší kontrolu trati směrem k místu, kde zůstal stát vlak se zaklíněným vozidlem. Cestou odstranili z kolejí další zbytky vozidla a také narovnávali kolejové kilometrovníky, které havarovaný automobil při tom, když byl tlačem rychlíkem, vytrhal ze země.
Po dostavění se zpět k místu stání vlaku byl velitlem zásahu určen postup vyproštění vozu, přes drážní orgány se sehnala další drážní hnací vozidlo, které po příjezdu hnulo s vlakem dozadu a vytrhlo havarovanou lokomotivu, jenž byla po nehodě nepojízdná, z vraku Fordu, kerý musel být upevněn ke kolejím pomocí řetězů Holmatro, abe se nehnul zpět. Že se jednalo o skutečně silný náraz, svědčí vytržený vzduchojem elektrické lokomotivy. Ten musel být nejprve odstraněn a následně se pomocí navijáku z vozu RZA a vyprošťovacího zařízení Holmatro vyprostil vrak osobního vozu z kolejiště, poté byl naložen za asistence hasičů na vůz odtahové služby.
Celková škoda byla předběžně vyčíslena vyčíslena na 160 tisíc korun. Příčinou nehody bylo nedovolené vjetí na železniční přejezd. Událost také způsobila značné komplikace v dopravě, protože kvůli ní byla tato frekventovaná trať na několik hodin zcela uzavřena.