Čtvrtek 21. listopadu 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Nová cisterna od Lentnera jezdí u dobrovolných hasičů v německém městě Vechta

Představujeme vám novou cisternovou automobilovou stříkačku, sloužící u jednotky SDH města Vechta v Německu. Vozidlo s německým označením HLF 20 (HLF = Hilfeleistungs-Löschfahrzeug), firma Lentner (Hohenlinden u Mnichova, Bavorsko) postavila na podvozek Scania P 320 DB 42 MNA s kabinou CP14.

Freiwillige Feuerwehr Vechta

Jedná se o bývalý předváděcí vůz firmy Lentner, který dobrovolní hasiči z Vechty zakoupili a nechali podle svých potřeb přestavět. Přestavba byla zhotovena v srpnu, 24.08.2012 pak bylo vozidlo předáno do užívání jednotky, kde slouží pro přepravu osmičlenného družstva (včetně řidiče).

Technicko – taktická data podvozku:

  • podvozek: Scania P 320 DB 4×2 MNA s kabinou CP14
  • motor: dieselový pětiválec Scania, EURO 5
  • výkon: 235 kW / 320 PS při 1900 ot/min
  • převodovka: šestistupňový automat Allison MD 3000
  • max. točivý moment: 1600Nm při 1100–1200 ot/min
  • pneu: rozměr 315 / 80 R22,5
  • maximální celková hmotnost: 18.000 kg
  • délka/šířka/výška: 8600mm včetně hadicových navijáků/2500mm/32­00mm

Scania, která nahradila ve vozovém parku FF Vechta 29 let starý zásahový automobil s označením LF 16, vyjíždí při hlášeném požáru jako první vozidlo jednotky, dále slouží při dopravních nehodách a technických zásazích jako automobil pro zabezpečeni požární ochrany a podpory pro RZA a TA.

Nástavba vozidla byla firmou Letner zhotovena kompletně z materiálu GFK (Glasfaserver­stärkter Kunststoff, anglicky glass-fibre reinforced plastic) včetně integrovaného prostoru pro družstvo, vzdáleně evokující český tzv. koňobus.

Přístup do kabiny je řešen v ergonomickém provedeni, dveře se otevírají automaticky. K vybavení prostoru pro družstvo patří klimatizace a vícebarevné LED-osvětlení.

Do nástavby jsou zabudované nádrže (voda 2.000 l, pěnidlo 150l ), které jsou rovněž zhotoveny z GFK.

Koncepce samotné požární nástavby je klasická, tedy 6 skříní pro uložení vybavení + jedna zadní, kde je čerpací zařízení. Na horní pochozí plochu je přístup zezadu po žebříčku.

Výbava:

  • 6 dýchacích přístrojů (4 v kabině, 2 v nástavbě)
  • 3 úložné prostory na každé straně vozidla
  • čerpadlo Hale 10/3000 Prima
  • pěnový přisměšovač CTD Cameleon
  • zadní světla a pracovní osvětlení v technice LED
  • osvětlovací stožár. 6 ks světel/Xenon 24 V
  • vyprošťovací zařízení Lukas Heavy Duty Kit
  • elektrocentrála
  • hadicové přílušenství
  • prostředky první pomoci
  • navigace GPS
  • nářadí

Světelné a zvukové výstražné zařízení:

  • LED Rampa Hänsch DBS 975v děleném provedení
  • tlakové fanfáry Martin-Horn 2297 GM
  • přední výstražné světla Hänsch Sputnik nano
  • LED-Majáky Hänsch v zadní části nástavby
  • Hänsch Sputnik nano – výstraha v zadní části vozu (funkce sváděcí aleje)

Město Vechta se nachází ve spolkovém statě Dolní Sasko, žije tam zhruba 32.000 obyvatel. JSDH města má asi 85 aktivních členů a disponuje celkem osmi kusy zásahových vozidel. Podle potřeby jsou členové JSDH dále nasazeni na dalších vozidlech hasičské centrály okresu Vechta, která je též dislokována ve městě.

V příloze článku najdete průvodní dokumentaci k původní podobě nástavby od firmy Lentner.

Prakticky idnetický vůz předvedla firma Lentner také na veletrhu RETTER 2012, který se konal v řijnu v rakouském Welsu, redakce serveru POŽÁRY.cz se na něm byla podívat.

Foto a info: Lentner, Freiwillige Feuerwehr Vechta – http://www.feuerwehr-vechta.de, Heiner Lahmann, Lars Kocherscheid/BOS Fahrzeuge Info – http://bos-fahrzeuge.info/

Sdílet
Přiložené soubory
beladeplan_hlf_20_scania.pdf zobrazit online PDF 2 MB