Nová cisterna od Lentnera jezdí u dobrovolných hasičů v německém městě Vechta
Představujeme vám novou cisternovou automobilovou stříkačku, sloužící u jednotky SDH města Vechta v Německu. Vozidlo s německým označením HLF 20 (HLF = Hilfeleistungs-Löschfahrzeug), firma Lentner (Hohenlinden u Mnichova, Bavorsko) postavila na podvozek Scania P 320 DB 42 MNA s kabinou CP14.
Jedná se o bývalý předváděcí vůz firmy Lentner, který dobrovolní hasiči z Vechty zakoupili a nechali podle svých potřeb přestavět. Přestavba byla zhotovena v srpnu, 24.08.2012 pak bylo vozidlo předáno do užívání jednotky, kde slouží pro přepravu osmičlenného družstva (včetně řidiče).
Technicko – taktická data podvozku:
- podvozek: Scania P 320 DB 4×2 MNA s kabinou CP14
- motor: dieselový pětiválec Scania, EURO 5
- výkon: 235 kW / 320 PS při 1900 ot/min
- převodovka: šestistupňový automat Allison MD 3000
- max. točivý moment: 1600Nm při 1100–1200 ot/min
- pneu: rozměr 315 / 80 R22,5
- maximální celková hmotnost: 18.000 kg
- délka/šířka/výška: 8600mm včetně hadicových navijáků/2500mm/3200mm
Scania, která nahradila ve vozovém parku FF Vechta 29 let starý zásahový automobil s označením LF 16, vyjíždí při hlášeném požáru jako první vozidlo jednotky, dále slouží při dopravních nehodách a technických zásazích jako automobil pro zabezpečeni požární ochrany a podpory pro RZA a TA.
Nástavba vozidla byla firmou Letner zhotovena kompletně z materiálu GFK (Glasfaserverstärkter Kunststoff, anglicky glass-fibre reinforced plastic) včetně integrovaného prostoru pro družstvo, vzdáleně evokující český tzv. koňobus.
Přístup do kabiny je řešen v ergonomickém provedeni, dveře se otevírají automaticky. K vybavení prostoru pro družstvo patří klimatizace a vícebarevné LED-osvětlení.
Do nástavby jsou zabudované nádrže (voda 2.000 l, pěnidlo 150l ), které jsou rovněž zhotoveny z GFK.
Koncepce samotné požární nástavby je klasická, tedy 6 skříní pro uložení vybavení + jedna zadní, kde je čerpací zařízení. Na horní pochozí plochu je přístup zezadu po žebříčku.
Výbava:
- 6 dýchacích přístrojů (4 v kabině, 2 v nástavbě)
- 3 úložné prostory na každé straně vozidla
- čerpadlo Hale 10/3000 Prima
- pěnový přisměšovač CTD Cameleon
- zadní světla a pracovní osvětlení v technice LED
- osvětlovací stožár. 6 ks světel/Xenon 24 V
- vyprošťovací zařízení Lukas Heavy Duty Kit
- elektrocentrála
- hadicové přílušenství
- prostředky první pomoci
- navigace GPS
- nářadí
Světelné a zvukové výstražné zařízení:
- LED Rampa Hänsch DBS 975v děleném provedení
- tlakové fanfáry Martin-Horn 2297 GM
- přední výstražné světla Hänsch Sputnik nano
- LED-Majáky Hänsch v zadní části nástavby
- Hänsch Sputnik nano – výstraha v zadní části vozu (funkce sváděcí aleje)
Město Vechta se nachází ve spolkovém statě Dolní Sasko, žije tam zhruba 32.000 obyvatel. JSDH města má asi 85 aktivních členů a disponuje celkem osmi kusy zásahových vozidel. Podle potřeby jsou členové JSDH dále nasazeni na dalších vozidlech hasičské centrály okresu Vechta, která je též dislokována ve městě.
V příloze článku najdete průvodní dokumentaci k původní podobě nástavby od firmy Lentner.
Prakticky idnetický vůz předvedla firma Lentner také na veletrhu RETTER 2012, který se konal v řijnu v rakouském Welsu, redakce serveru POŽÁRY.cz se na něm byla podívat.
Foto a info: Lentner, Freiwillige Feuerwehr Vechta – http://www.feuerwehr-vechta.de, Heiner Lahmann, Lars Kocherscheid/BOS Fahrzeuge Info – http://bos-fahrzeuge.info/
Přiložené soubory | |||
---|---|---|---|
beladeplan_hlf_20_scania.pdf | zobrazit online | 2 MB |