SŽDC zakoupilo hasičům nové vlaky, v případě požáru v tunelu vytlačí hořící soupravu ven
APRÍL: S novinkou přišlo v letošním březnu ředitelství Správy železniční a dopravní cesty. Dlouhodobě neřešitelný problém hořícího vlaku v tunelu se počátkem roku 2013 konečně podařilo zdolat.
Problém hořících vlaků v tunelu nás velmi trápí, jedná se o poměrně časté zásahy, alespoň z našeho úhlu pohledu, k takové události vyjíždíme přibližně jednou za deset let.
drážní hasič, který nechtěl být jmenován
Na každou stanici drážních hasičů proto bude v průběhu dubna distribuována modernizovaná lokomotiva řady 724.8, samozřejmě v barvách odpovídající hasičům, tedy červená s bílým pruhem.
Navzdory mnoha hlasům byla odmítnuta montáž majákové lampy na střechu lokomotivy – princip dopravy na železnici se od silničního poněkud liší, proto je nutné řešit logistiku dopravy na místo o něco dříve, než si před protijedoucím rychlíkem vynucovat přednost pomocí majáků.
Na exkluzivních snímcích, které se podařilo získat serveru vlaky.net, přinášíme ukázku „sedmičkové“ lokomotivy s označením 724.805–7.
Lokomotivy řady 724 vznikají přestavbou koncepčně zastaralých, ale relativně nových strojů řady 740, které byly vyráběny v ČKD Praha v letech 1973 – 1989 pro potřeby traťového hospodářství ČSD, ale především pro tuzemský a polský průmysl.
uvádí server www.vlaky.net
Tato lokomotiva bude kromě standardního vybavení doplněna o autopilota, který zvládne udržovat stálou rychlost 10 kilometrů v hodině (revize tohoto systému v TÚPO viz obrázek).
V případě požáru soupravy v tunelu pak z nejbližší stanice do dvou minut tato lokomotiva vyjíždí k místu zásahu skrze předem určenou a domluvenou trasu.
Po příjezdu před tunel je lokomotiva hasiči zastavena a nastaven časový spínač autopilota na jednu minutu, poté hasiči drážní vozidlo opustí.
Za danou minutu se lokomotiva pomalu rozjíždí vstříc hořícímu vlaku v tunelu a protože nemá psychických a zdravotních zábran, hořící vlak z tunelu jednoduše vytlačuje k připraveným jednotkám na druhé straně tunelu.
V letošním roce budou všechny lokomotivy doplněny také o přední a zadní kameru společně s dálkovým ovládáním pomocí tabletu na operačním systému Android, velitel zásahu pak bude mít okamžitý přehled o dění uvnitř tunelu a bude moci okamžitě reagovat.
Zbývá vyřešit pouze mobilní spojení v tunelu, jeden z operátorů již ale HZS SŽDC přislíbil svou pomoc.
Exkluzivní foto: www.vlaky.net
-apw-