Kampaň bezpečné cestování vstupuje do II. etapy
V tomto týdnu byla odstartována II. fáze preventivní informační kampaně „Bezpečné cestování“…
… kterou organizuje Ministerstvo vnitra – generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR ve spolupráci s firmou České dráhy, a.s. a Dopravním podnikem hl. m. Prahy, a.s. V rámci kampaně bude nově umístěno cca 6 000 samolepek formátu A4 na informační plochy v autobusech, tramvajích, v prostorách a soupravách metra, zastávkách městské hromadné dopravy v Praze a ve vlakových soupravách. Samolepky budou na těchto místech umístěny již trvale.Cílem této kampaně je zvýšit informovanost občanů cestujících v prostředcích hromadné dopravy a prohloubit jejich povědomí o možných nebezpečích a správném jednání v případě ohrožení nebo krizové situace.
V první fázi kampaně již byla použita dvě témata: chování v případě mimořádné události a jak volat na linku tísňového volání 112. II. fáze pak kampaň obohatí o další témata: co dělat v případě požáru, jak chránit dýchací cesty v případě požáru nebo hustého kouře, co dělat při nálezu podezřelého zavazadla v soupravě metra či vlaku. V současnosti jsou připravována i další témata.
Kampaň „Bezpečné cestování“ zatím probíhá v prostorách a prostředcích městské hromadné dopravy v Praze, cestující vlakových souprav se s kampaní setkají i na jiných místech republiky.
„Preventivní působení na občany je jednoznačnou prioritou Hasičského záchranného
sboru ČR. Proto chceme v informační kampani Bezpečné cestování i nadále pokračovat. Budeme se snažit rozšířit tuto preventivní kampaň i do dalších měst a krajů v naší zemi,“ říká náměstek generálního ředitele Hasičského záchranného sboru ČR plk. Ing. Miloš Svoboda.
Za České dráhy se ke kampani vyjádřil náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Ing. Jiří Kolář:“Jednou z hlavních priorit Českých drah je bezpečnost cestování. Z tohoto důvodu České dráhy jednoznačně podporují kampaň „Bezpečné cestování“, neboť kampaň tohoto charakteru je ten pravý způsob, jak zvýšit informovanost veřejnosti, a tím bezpečnost cestování.
„Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. považuje dobrou informovanost cestujících za prioritní záležitost. Cílem kampaně je v maximální možné míře omezit následky případné tragické události, a to nejen při cestování, ale i v běžném životě. Kampaň bezpečné cestování chápeme jako jednu z dobrých příležitostí, jak soustředit pozornost cestujících na možná nebezpečí a řešení krizových situací“, dodává ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy, a.s. Tomáš Jílek.
npor. Mgr. Nicole Zaoralová
tisková mluvčí
MV-generální ředitelství
Hasičského záchranného sboru ČR
Ing. Aleš Ondrůj
tiskový mluvčí
České dráhy
Mgr. Michaela Kuchařová
tisková mluvčí
DP hl. m. Prahy, a.s.