Podmínky zadávacího řízení pro cisterny z Integrovaného operačního programu se změnily, auta mohou být vyšší, přebrodí méně vody a mohou se vlnit
Výraznou a značně ovlivňující změnou prošla zadávací dokumentace pro výběrové řízení na cisternové automobilové stříkačky CAS 20, financované z Integrovaného operačního programu, o němž jsme již na našem webu několikrát informovali.
Zadavatel, tedy Generální ředitelství Hasičského záchranného sboru původně požadoval cisterny o maximální výšce 3 100 mm, brodivosti nejméně 800 mm a stranové vychýlení kabiny o nástavby do 2%.
Ještě v dubnu například na dotaz jednoho ze zadavatelů ohledně vychýlení nástavby GŘ odpovídalo, že: „Požadavek vychází z požadavku zadavatele na cisternovou automobilovou stříkačku nové generace, a to s ohledem na způsob nasazení CAS v kopcovitém a hornatém prostředí s občasnými přejezdy komplikovaným terénem a na dosavadní nepříznivé zkušenosti hasičské praxe s tzv. vlněním požárního automobilu.“
…
„Tato skutečnost má nepříznivý dopad na délku životnosti zejména účelové nástavby. Tento technický požadavek je stanoven s ohledem na požadovanou dobu životnosti šestnácti roků.“
Již koncem května však došlo k výrazné a zásadní změně tří velmi důležitých parametrů požárního automobilu. V první řadě byla zvýšena maximální požadovaná výška ze 3 100 mm na 3 300 mm. Je s podivem, že ačkoli – jak je výše citováno – se počítá i s „nasazením CAS v kopcovitém a hornatém prostředí s občasnými přejezdy komplikovaným terénem“, nikomu nevadí, že tato skutečnost může velmi výrazně ovlivnit těžiště automobilu a právě tento způsob použití znepříjemnit, zkomplikovat a omezit.
Druhým změněným parametrem bylo snížení požadované brodivosti z 800 mm na 700 mm.
A jako poslední věc vypadlo to, co v dubnu GŘ ještě hájilo, tedy požadavek na stranové vychýlení kabiny od nástavby.
Otázkou tedy je, proč už se (zřejmě) nepočítá s „nasazením CAS v kopcovitém a hornatém prostředí s občasnými přejezdy komplikovaným terénem“ a proč byla odstraněna skutečnost, která měla mít „příznivý dopad na délku životnosti zejména účelové nástavby“ a byla stanovena „s ohledem na požadovanou dobu životnosti šestnácti roků“.
Výběrové řízení na CAS 20 zatím nebylo ukončeno, nebyl vybrán dodavatel ani konkrétní typ automobilu. Doplňující podmínky k výběrovému řízení č. 1 a 8, ze kterých výše uvedený text vychází, jsou přílohou článku.
Přiložené soubory | |||
---|---|---|---|
dodatecne_informace_c_1_cas_20.pdf | zobrazit online | 1 MB | |
dodatecne_informace_c_8_cas_20.pdf | zobrazit online | 930 kB |
Seriál: Technika HZS ČR z Integrovaných operačních programů
- ▶ Video
Dva jeřáby pořízené v rámci projektu „Připravenost Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení povodní“ zamířily do Moravskoslezského kraje
Dva automobilové jeřáby na čtyřkolovém podvozku byly pořízeny Hasičským záchranným sborem v rámci projektu Připravenost Hasičského záchranného sboru České republiky k…
Hasiči prošli výcvikem se systémem dálkové dopravy vody Somati, s nákupem zařízení pomohla Evropská unie
Profesionální hasiči Královéhradeckého kraje získali v říjnu roku 2015 speciální zařízení určené pro dálkovou dopravu vody a hašení. S nákupem pomohla Evropská unie ze…
- ▶ Video
Hasičský záchranný sbor České republiky bude mít na třicítce nových prvovýjezdových cisteren Tatra Terra řezací zařízení Cobra
Firma Kobit realizuje zakázku „Cisternové automobilní stříkačky – vodní paprsek – spolufinancované z IOP“ pro Hasičský záchranný sbor České republiky. Předmětem je…
- ▶ Video
Hasiči v Moravskoslezském kraji pořídili trojici obojživelných vozidel Quadski XL, s financováním pomohla Evropská unie
Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje pořídil tři nová obojživelná vozidla Gibbs Quadski XL. Na financování se v rámci projektu Připravenost Hasičského…
- ▶ Video
Záchranný útvar HZS ČR převzal dvojici univerzálních dokončovacích strojů na podvozku Tatra 815–7
V září roku 2014 jsme na stránkách našeho portálu představili záměr Hasičského záchranného sboru nakoupit pro Záchranný útvar mimo jiné dvojici univerzálních…
- ▶ Video
Vyprošťovací automobily AV-20.1 na podvozcích Tatra Force dodá hasičům firma ČKD Mobilní Jeřáby a.s.
V srpnu roku 2014 jsme přinesli článek o nákupu pěti vyprošťovacích automobilů pro Hasičský záchranný sbor České republiky, které budou pořízeny v rámci projektu…
Devětačtyřicet velitelských automobilů nakoupil Hasičský záchranný sbor s podporou integrovaného operačního programu pro efektivní zásah
V prosinci roku 2013 jsme vám představili nový Integrovaný operační program Evropské unie Technika, technologie a prostředky HZS ČR pro efektivní zásah. K českým hasičům…
Užitkové automobily Ford Ranger zakoupili hasiči za podpory Evropské unie, pořízeno jich bylo 29
Hasičský záchranný sbor získal v rámci integrovaného operačního programu Evropské unie Technika, technologie a prostředky HZS ČR pro efektivní zásah 29 nových užitkových…
Automobilové plošiny AP 30, spolufinancované ze strukturálních fondů Evropské unie, dodá hasičům Wawrzaszek
V srpnu roku 2014 jsme vám přinesli jeden z našich jedinečných článků, týkajících se plánovaných nákupů nové hasičské techniky – osmnácti automobilových plošin. Zakázku,…
- ▶ Video
Deset čtyřkolek Arctic Cat Prowler s přívěsem zakoupil Hasičský záchranný sbor s finanční spoluúčastí Evropské unie
V prosinci roku 2013 jsme vám představili nový Integrovaný operační program Evropské unie Technika, technologie a prostředky HZS ČR pro efektivní zásah.