Pátek 22. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči z Doubravky a Bílé Hory modernizovali svůj vozový park, slouží jim dopravní automobily na podvozku Renault Midlum

Dopravní automobil Renault Midlum EL 220.10 P 4×2 DA M1Z slouží dobrovolným jednotkám v Doubravce a Bílé Hoře. Jedná se o první dvě vozidla z plánované obměny celkem šesti dopravních automobilů v průběhu let 2012 – 2014. Každé z vozidel stálo přibližně 2,3 milionu korun.

Dvounápravový podvozek o rozvoru 3200 mm s dvojmontáží na zadní nápravě je poháněn motorem o výkonu 161 kW při 2300 ot./min. a objemu 4764 cm3. O přenos hnací síly na zadní nápravu se stará 6stupňová manuální převodovka. Vozidlo dosahuje maximální rychlosti 115 km/h.

Kabina je šestimístná, továrně prodloužená. Délka vozu je 6 450 mm, šířka 2 400 mm a výška 3 050 mm. Provozní hmotnost je 9550 kg, maximální pak 10 000 kg.


Příslušenství v hliníkové nástavbě je z obou boků přístupné přes dvojici roletek s podélným madlem. Pátá skříň, rovněž kryta roletou, je v zadní části vozu.

V přední pravé skříni jsou na horním vysouvacím a vyklápěcím platu čtyři dýchací přístroje Saturn S7 s maskami, spodní vysouvací plato je určeno primárně pro převoz nafukovacích stanů GUMOTEX.

Zadní pravá skříň obsahuje na horní polici šest hadic A a dvě doplňovací hadice B. Na spodním výsuvném platu jsou uložena čerpadla – HONDA VTX 40 a sací koš, kalová MAST PUMP a KDFU 80, dvě hadice D a další příslušenství (vazáky, lano, apod.).


Horní výsuvné a výklopné plato v zadní skříni poskytuje prostor pro štípací kleště, palici, dvě vyprošťovací sekery, hydrantový nástavec, sekeru, hydrantový klíč a velké a malé páčidlo. Spodní výsuvné plato pak nese nejtěžší vybavení – přenosnou motorovou stříkačku PS12. Spolu s ní je na platu elektrocentrála HONDA 20i, hasicí přístroje PG 6 a S 5, bedna s nářadím, hadicové klíče, kanálové háky a malá lopata.


V zadní levé skříni najdeme na horní polici dva prodlužovací kabely 400V na bubínku a čtveřici halogenových 500W světel. Na prostřední polici pak kufr s elektronářadím a dva osvětlovací stativy. Spodní výsuvné plato pak obsahuje elektrocentrálu HONDA ECT 6500 a bednu s přechody a kabely k ní.

Přední levá skříň má v horní části opět výsuvné a výklopné plato – obsahuje plovoucí čerpadlo HONDA GXV120 4.0, kanystr k motorové pile, sekeru FISKARS, dřevorubeckou lopatku, nářadí k motorové pile, dřevorubeckou přilbu a konečně i dvojici motorových pil Husqarna.

Na prostřední polici je kulový rozdělovač, proudnice C s uzávěrem a bez uzávěru, proudnice D, proudnice TURBOJET C, hadicový klíč, kulový uzávěr „C“ a B, přetlakový ventil AVG, hadicové přechody a sběrač.

Na spodní polici jsou pak hadice B a C.


Na střeše vozu jsou uloženy žebříky – nastavovací a vysunovací. Dále pak plastové a dřevěné přejezdové můstky, dopravní kužely, savice, sorbenty a ženijní nářadí.

V kabině vozu jsou tři radiostanice Motorola P040, vozidlová radiostanice MOTOROLA GM360, lékárnička a svítilny Vulcan a Survivor.

Sdílet