STAVÍME CISTERNU: Vybrali jsme kola, jejich počet i vzorek pneumatik
Jak již z našeho úvodního článku víte, staví letos server POŽÁRY.cz ideální hasičskou cisternu pro obec Spodní Bříza. V prvním díle tohoto unikátního seriálu se budeme věnovat kolům.
VÝBĚR
Nejběžnější první vozy bývají čtyřkolové, vozidlo je tak relativně kompaktní.
Šestikolové provedení cisteren najdeme nejen u velkokapacitních speciálů, ale často také u dobrovolných jednotek, u kterých se na rozdíl od profesionálů ve větší míře předpokládá výjezd pouze jednoho vozu a je tedy v zájmu jednotky, dovézt na místo události jak velké družstvo, tak vodu i technické prostředky.
Osmikolové cisterny jsou neobvyklé a v podstatě se používají výhradně pro velkoobjemové hašení. Jelikož si však v našem seriálu můžeme postavit co budeme chtít, třeba si zvolíme i tuto možnost. Výsadou osmikolových vozidel je například průjezdnost terénem a nosnost, negativem pak především velký poloměr zatáčení.
Počet kol ale není roven počtu pneumatik. Volit totiž také budeme mezi jednomontáží či dvojmontáží na zadní nápravě resp. nápravách.
S tím velmi úzce souvisí typ pneumatik. Auto máme možnost obout do pneumatik vhodných na silnici či do terénu, můžeme kombinovat typ pneumatik na předních a zadních nápravách.
ROZHODNUTÍ
Dnes vám přinášíme naše rozhodnutí, týkající se počtu kol a typu pneumatik na naší ideální cisternové automobilové stříkačce.
Zvolili jsme čtyřkolový podvozek. Šestikolový dle našeho názoru nepřináší o tolik více úložných prostor či vody na to, aby se vyplatil jeho následný nákladnější provoz, opravy a údržba (připomínáme, že neomezený rozpočet má naše fiktivní jednotka jen na pořízení vozu) a osmikolový má v běžném provozu velmi omezenou manévrovatelnost.
Na zadní nápravě naší cisterny bude dvojmontáž, pro lepší rozložení hmotnosti automobilu na větší plochu.
Co se vzorku týče, vybrali jsme terénní pneumatiky na všech kolech automobilu. Vysvětlení jsme pojali prostě – zatímco se silničními či smíšenými pneumatikami se v terénu jezdit víceméně nedá, s vhodnými terénními pneumatikami však může cisterna bez problémů na silnici.
Seriál: POŽÁRY.cz staví cisternu pro Spodní Břízu
STAVÍME CISTERNU: Vybíráme lékárničku
Přejdeme k pravé prostřední roletě, do které umístíme mimo jiné i lékárničku. Dnes si vybereme její konstrukci.
STAVÍME CISTERNU: Zvažujeme stabilizační podpěry
Vybavujeme pravou přední skříň, po hydraulickém vyprošťovacím zařízení a zvedacích vacích dnes zvážíme pořízení stabilizačních podpěr.
STAVÍME CISTERNU: Vybrali jsme zvedací vaky
V minulém díle jsme si vybrali vyprošťovací zařízení, dnes zauvažujeme nad pneumatickými zvedacími vaky.
STAVÍME CISTERNU: Vybíráme hydraulické vyprošťovací zařízení
Jelikož právě „plníme“ pravou přední roletu, začneme postupně s výběrem základního vybavení, o kterém jsme rozhodli, že právě v tomto prostoru bude.
STAVÍME CISTERNU: Vybrali jsme vybavení pravé přední rolety
V České republice je zažitým zvykem, mít v pravé přední roletě výbavu především pro zásahy u dopravních nehod a jiných podobných technických událostí. Co bychom do ní…
STAVÍME CISTERNU: Uvažujeme o obsahu levé zadní skříně
Dostali jsme se k poslední roletce na levé straně nástavby, zauvažujeme nad jejím obsahem.
STAVÍME CISTERNU: Upřesnili jsme druhy hadic v levé prostřední skříni
V minulém díle našeho seriálu jsme poměrně snadno rozhodli o určení vybavení v levé prostřední roletce nástavby. Dnes se zamyslíme nad obsahem podrobněji.
STAVÍME CISTERNU: Levá prostřední roleta
Vlevo vpředu již máme plno, posuneme se tedy dále a podívame se na prostor v levé prostřední roletě.
STAVÍME CISTERNU: Vybrali jsme elektrické kalové čerpadlo
Blížíme se ke konci „plnění“ první skříně nástavby. Jak jsme již rozhodli v minulých dílech, bude zde uloženo i elektrické kalové čerpadlo. Na jeho výběr dnes přišla…
STAVÍME CISTERNU: Rozhodli jsme o pořízení přenosného lanového navijáku
I v tomto týdnu se ještě budeme zdržovat u levé přední skříně nástavby naší ideální cisterny, kterou pro vás v unikátním seriálu stavíme pro fiktivní jednotku SDH Spodní…