VIDEO: Další čtyřkolová Tatra 815–7 v Ostravě jezdí v městské části Michálkovice
Město Ostrava pořídilo jako náhradu za CAS K25 Liaz další Tatru 815–7 4×4 pro své dobrovolné hasiče. Po jednotce z Ostravy-Zábřehu přišli na přelomu roku na řadu hasiči z Michálkovic.
ČTĚTE: Dobrovolní hasiči v Ostravě-Michálkovicích dostali novou Tatru
Vozidlo je postaveno na čtyřkolovém podvozku Tatra T815–721R52/371 s jednomontáží a stabilizátorem na zadní nápravě. Pohon přední nápravy je přiřaditelný.
Osazeno je naftovým přeplňovaným a vzduchem chlazeným osmiválcem Tatra T3D-928–20 splňujícím emisní normu Euro 5 o výkonu 280 kW/1800 Nm.
Vozidlo má zabudovanou u Tater obvyklou 14stupňovou převodovku Tatra 14TS 210 s poloautomatickým elektronickým systémem řazení Norgren, což je v současné době standardní výbava hasičské produkce automobilky Tatra.
Kabina je samozřejmě shodná se šestikolovou verzí, tedy čtyřmístná, sklopná, osazena čtyřmi plnohodnotnými sedadly s tříbodovými pásy, vybavena nezávislým naftovým topením.
ČTĚTE: Tatra 815–7 CAS 30 S3R 4×4
Nástavba je vyrobena z hliníkových profilů a olepena hliníkovým plechem. Pohledová nádrž na vodu je o objemu 4300 litrů, pěnidlová poté na 300 litrů.
Čerpací zařízení THT TO 3000 dosahuje jmenovitého průtoku 3000 litrů za minutu v nízkotlakém a 250 litrů za minutu ve vysokotlakém režimu.
Délka celého automobilu bez lanového navijáku je 7350 mm, šířka 2550 mm a výška 2850 mm, stejně jako u verze se šesti koly.
Na pořizovací ceně vozidla pro dobrovolnou jednotku participovaly dotace Ministerstva vnitra a Moravskoslezského kraje, každá ve výši jednoho milionu korun. Zbylou částku hradilo město. Pořizovací cena byla 6 750 000 Kč.