STAVÍME CISTERNU: Vybrali jsme armatury k čerpadlu
Čerpadlo máme vybrané, teď jsme se podívali na armatury jako takové. Ty jsou rovněž nedílnou součástí vozu a spolu s nimi i na ně navazující příslušenství.
VÝBĚR
Na každé cisterně jsou přívodní, tedy plnící armatury a spolu s nimi i ty, jenž slouží jako vývody pro dopravu vody ven. Umístění jejich koncovek je buďto uvnitř nástavby v prostoru roletových skříní, či zvenku na boku. Obojí může být pochopitelně i v zadní části, stejně tak i sací armatury.
K armaturám patří také lafetové proudnice. Známe ty s pevnou montáží, případně dnes hojně používané odnímatelné modely. Otázkou je, zdali je lafeta nutností. To samé lze říct i o přední sanační liště a i případných vodních tryskách k ochraně samotného vozidla.
Aby byl výčet ohledně armatur úplný, jsou zde i vysokotlaké průtokové navijáky. Jaká délka hadice, typ proudnice, kam je dát a kolik kusů? Nabízí se nejběžnější varianta, tedy 60 m hadice s pistolovou proudnicí a umístěním navijáku nad čerpadlo. Jsou ale i jiné alternativy, např. délka hadice 80 m, proudnice turbo, navijáky dva, umístěné v bočních roletách.
ROZHODNUTÍ
Zvolili jsme umístění koncovek armatur čerpadla do boků vozu, pod skříně s příslušenstvím. Hadice tak nebudou strojníkovi překážet a vše bude snadno dostupné.
Na každou stranu volíme dva výtlaky B, jedno plnící hrdlo B a jedno hrdlo sací.
Vysokotlaký výstup z čerpadla bude veden do dvou hadicových navijáků, které umístíme do dolní části každé ze zadních skříní nástavby. Použijeme 80metrovou tvarově stálou hadici složenou ze čtyř dílů (snadná výměna v případě defektu). Na konci samozřejmě použijeme turboproudnice.
Lafetovou proudnici na vozidlo nainstalovat necháme, pochopitelně v odnímatelné podobě a s turbo nástavcem.
V přední části vozu necháme nainstalovat asanační lištu. Případné ochranné trysky podvozku nepoužijeme.
Seriál: POŽÁRY.cz staví cisternu pro Spodní Břízu
STAVÍME CISTERNU: Vybíráme lékárničku
Přejdeme k pravé prostřední roletě, do které umístíme mimo jiné i lékárničku. Dnes si vybereme její konstrukci.
STAVÍME CISTERNU: Zvažujeme stabilizační podpěry
Vybavujeme pravou přední skříň, po hydraulickém vyprošťovacím zařízení a zvedacích vacích dnes zvážíme pořízení stabilizačních podpěr.
STAVÍME CISTERNU: Vybrali jsme zvedací vaky
V minulém díle jsme si vybrali vyprošťovací zařízení, dnes zauvažujeme nad pneumatickými zvedacími vaky.
STAVÍME CISTERNU: Vybíráme hydraulické vyprošťovací zařízení
Jelikož právě „plníme“ pravou přední roletu, začneme postupně s výběrem základního vybavení, o kterém jsme rozhodli, že právě v tomto prostoru bude.
STAVÍME CISTERNU: Vybrali jsme vybavení pravé přední rolety
V České republice je zažitým zvykem, mít v pravé přední roletě výbavu především pro zásahy u dopravních nehod a jiných podobných technických událostí. Co bychom do ní…
STAVÍME CISTERNU: Uvažujeme o obsahu levé zadní skříně
Dostali jsme se k poslední roletce na levé straně nástavby, zauvažujeme nad jejím obsahem.
STAVÍME CISTERNU: Upřesnili jsme druhy hadic v levé prostřední skříni
V minulém díle našeho seriálu jsme poměrně snadno rozhodli o určení vybavení v levé prostřední roletce nástavby. Dnes se zamyslíme nad obsahem podrobněji.
STAVÍME CISTERNU: Levá prostřední roleta
Vlevo vpředu již máme plno, posuneme se tedy dále a podívame se na prostor v levé prostřední roletě.
STAVÍME CISTERNU: Vybrali jsme elektrické kalové čerpadlo
Blížíme se ke konci „plnění“ první skříně nástavby. Jak jsme již rozhodli v minulých dílech, bude zde uloženo i elektrické kalové čerpadlo. Na jeho výběr dnes přišla…
STAVÍME CISTERNU: Rozhodli jsme o pořízení přenosného lanového navijáku
I v tomto týdnu se ještě budeme zdržovat u levé přední skříně nástavby naší ideální cisterny, kterou pro vás v unikátním seriálu stavíme pro fiktivní jednotku SDH Spodní…