Pondělí 25. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Dobrovolní hasiči v německém Erlangenu získali nový technický automobil Mercedes-Benz Atego 1629 AF s nástavbou Rosenbauer

Nový technický automobil zařadili v prosinci 2012 do služby dobrovolní hasici v německém městě Erlargen v Bavorsku. Jedná se o Mercedes-Benz Atego 1629 AF 4×4 s nástavbou firmy Rosenbauer a kabinou pro dvoučlennou posádku.

Jde o první technický automobil s nástavbou typu AT 3. Vozidlo v Erlangenu nahradilo TA Mercedes-Benz 1222 AF s nástavbou firmy Ziegler, který zde sloužil od roku 1988.

Nový automobil je zařazen do „stále služby“ dobrovolných hasičů, která je pevně obsazena 24 hodin denně. Ve městě Erlangen existuje koncept tzv. technického výjezdu (německy „Rüstzug“). Další vozidla v tomto výjezdu jsou velitelský automobil (VEA), rychlý zásahový automobil (RZA) a cisternová automobilová stříkačka (CAS).

Vozidlo je dále zařazeno do systému výjezdu pro zásahy na vodě. I zde jsou mimo TA zařazeny taká VEA a CAS a Ford Transit – speciál pro tyto typy zásahů.

Vozidlo je dále samozřejmě nasazováno i samostatně v situacích, které nevyžadují další techniku. Přehled vozidel stálé služby JSDH Erlangen najdete na webu BOS Fahrzeuge.

Město Erlangen má asi 106 000 obyvatel je nejmenším celkem osmi velkoměst ve spolkovém státě Bavorsko. K výjezdové oblasti JSDH Erlangen patří mimo jiné asi 80 km dálnice A3 a A73, vlaková trat ICE s tunelem o délce 300 m a k tomu spousta vodních ploch.

Tyto podmínky společně s běžnými požadavky města a okolních vesnic vyžadovaly pořízení takto „velkého“ vozu. Pod JSDH spadá stálá služba (68 placených zaměstnanců, přesto sbor oficiálně funguje jako dobrovolný) a dále 13 hasičských zbrojnic, kde slouží skoro 480 dobrovolných hasičů s asi 20 vozy. K tomu jsou ve městě dvě podnikové jednotky firmy Siemens.

Takticko-technická data podvozku:

  • Podvozek: Mercedes-Benz Atego 1629 AF, pohon všech kol
  • Vykon motoru : 210 kW / 286 PS
  • Objem motoru: 6.375 cm³
  • Rozvor: 3.860 mm
  • Délka: 7.400 mm
  • Sírka: 2.500 mm
  • Vyska: 3.300 mm
  • Hmotnost prázdného vozidla: 9.739 kg
  • Maximalní pripustná hmotnost: 16000 kg
  • Max. zatížení přední nápravy: 6.100 kg
  • Max. zatížení zadní nápravy: 10.500 kg

Nástavbu zhotovil rakouský výrobce Rosenbauer International AG. Jak jsme již zmínili, jedná se o první technický automobil s novou generací hliníkových nástaveb z rakouských dílen. Všech devět skříní s vybavením je kryto roletkami s centrálním zamykáním.

Okolí vozu osvětluje trojice LED svítidel na každé straně, vzadu samozřejmě nechybí couvací kamera rovněž s přisvícením.

Na voze dále najdeme osvětlovací stožár FIRECO se šesticí 42 W LED svítilen nebo naviják Rotzler TR030/6 o tažné síle 50kN.

Výstražné zařízení:

  • Přední majáky: 2 x FG Hänsch TOP Integro F
  • Zadní majáky: 2 x FG Hänsch Typ RSB BL LED
  • Přední přídavná světla: 2 x FG Hänsch Sputnik nano
  • Tlakové fanfáry: Max Martin GM 2297

Foto: Max Kunkel – www.BOS-Fahrzeuge.info
Text: Lars Kocherscheid – www.BOS-Fahrzeuge.info

Sdílet