STAVÍME CISTERNU: Rekapitulace první, aneb vozidlo už má kola a hrubé obrysy
Abychom se v dalším výběru neztratili, dostáváme se po prvních deseti týdnech k první rekapitulaci toho, jak jsme se stavbou cisterny pro Spodní Břízu pokročili.
V prvním díle jsme vybrali čtyřkolový podvozek se zadní dvojmontáží a auto jsme obuli do terénních pneumatik.
Druhý týden pak do našeho vozu „vstoupila“ koncepce centrální roury a nezávisle odpružených výkyvných polonáprav.
Jako motor byl ve třetím týdnu vybrán vodou chlazený šestnáctilitrový motor Scania V8 EEV Euro 5 o výkonu 730 koní s technologií SCR, což sklidilo nemalé ohlasy – a to jak pozitivní, tak negativní.
V dalším, čtvrtém, týdnu jsme zvolili do naší cisterny pro Spodní Břízu převodovku Volvo I-Shift ATO3512D s dvoukotoučovou lamelovou spojkou.
Pátý týden se nesl ve znamení volby kabiny. Po dlouhé vnitřní diskuzi zvítězila varianta jedné ze švédských sériově prodloužených kabin s vnitřní úpravou od renomovaného zahraničního výrobce – prodloužená kabina Volvo, do které Ziegler zakomponuje bezkonkurenční prvky své kabiny Z-Cab.
Nástavba byla tématem šesté volby, nakonec jsme zvolili nástavbu z laminovaných polymerních kompozitů, včetně nádrží na vodu a pěnidlo. Výrobu bychom zadali opět do zahraničí – k polskému ISS Wawrzaszek.
Jako další důležitá část bylo vybíráno v týdnu sedmém čerpadlo. Zvítězila kombinovaná varianta čerpacího zařízení o výkonu 3000 litrů za minutu, které vyrobí opět ISS Wawrzaszek a bude se jednat o bronzové čerpací zařízení Ruberg.
Armatury jsou další z částí, jejichž volba a umístění dokáže zpříjemnit (či znepříjemnit) spoustu zásahů. Zcela logicky jsme v osmé volbě zvolili umístění koncovek armatur čerpadla do boků vozu, pod skříně s příslušenstvím. Na každou stranu dva výtlaky B, jedno plnící hrdlo B a jedno hrdlo sací.
Předposlední – devátá volba – úložné skříně. Nakonec jsme se shodli na tradičním řešení tří skříní s roletkami na obou bocích. Samozřejmostí budou podélná madla.
A desátý týden jsme se možná dotkli hasičů menšího vzrůstu, nicméně i oni potřebují s vybavením z cisterny pracovat, pro jejich pohodlí jsme tedy zvolili stupačky, které však ve standardní situaci nebude nutné využívat.
Jak po dočtení pravděpodobně tušíte, četné obavy z počátku seriálu – že cisterna již je dávno postavená a jen budeme „zabíjet čas“ – se nepotvrdily. Postupujeme postupně a vaše názory již několikrát změnily naše rozhodnutí.
Něco takového bychom sami nevymysleli :-)
Seriál: POŽÁRY.cz staví cisternu pro Spodní Břízu
STAVÍME CISTERNU: Vybíráme lékárničku
Přejdeme k pravé prostřední roletě, do které umístíme mimo jiné i lékárničku. Dnes si vybereme její konstrukci.
STAVÍME CISTERNU: Zvažujeme stabilizační podpěry
Vybavujeme pravou přední skříň, po hydraulickém vyprošťovacím zařízení a zvedacích vacích dnes zvážíme pořízení stabilizačních podpěr.
STAVÍME CISTERNU: Vybrali jsme zvedací vaky
V minulém díle jsme si vybrali vyprošťovací zařízení, dnes zauvažujeme nad pneumatickými zvedacími vaky.
STAVÍME CISTERNU: Vybíráme hydraulické vyprošťovací zařízení
Jelikož právě „plníme“ pravou přední roletu, začneme postupně s výběrem základního vybavení, o kterém jsme rozhodli, že právě v tomto prostoru bude.
STAVÍME CISTERNU: Vybrali jsme vybavení pravé přední rolety
V České republice je zažitým zvykem, mít v pravé přední roletě výbavu především pro zásahy u dopravních nehod a jiných podobných technických událostí. Co bychom do ní…
STAVÍME CISTERNU: Uvažujeme o obsahu levé zadní skříně
Dostali jsme se k poslední roletce na levé straně nástavby, zauvažujeme nad jejím obsahem.
STAVÍME CISTERNU: Upřesnili jsme druhy hadic v levé prostřední skříni
V minulém díle našeho seriálu jsme poměrně snadno rozhodli o určení vybavení v levé prostřední roletce nástavby. Dnes se zamyslíme nad obsahem podrobněji.
STAVÍME CISTERNU: Levá prostřední roleta
Vlevo vpředu již máme plno, posuneme se tedy dále a podívame se na prostor v levé prostřední roletě.
STAVÍME CISTERNU: Vybrali jsme elektrické kalové čerpadlo
Blížíme se ke konci „plnění“ první skříně nástavby. Jak jsme již rozhodli v minulých dílech, bude zde uloženo i elektrické kalové čerpadlo. Na jeho výběr dnes přišla…
STAVÍME CISTERNU: Rozhodli jsme o pořízení přenosného lanového navijáku
I v tomto týdnu se ještě budeme zdržovat u levé přední skříně nástavby naší ideální cisterny, kterou pro vás v unikátním seriálu stavíme pro fiktivní jednotku SDH Spodní…