Čtvrtek 19. prosince 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

STAVÍME CISTERNU: Rozhodli jsme mezi polepem a nástřikem

V minulém díle našeho unikátního seriálu jsme si vybrali barvu na naši ideální cisternu. Jak jsme slíbili, dnes si vybereme způsob, jakým vybraný odstín na náš vůz dostaneme.


VÝBĚR


V dnešní době se nám naskýtají dvě možnosti – buď budeme stříkat a nebo lepit. Všeobecně zažitým faktem je, že polep je levnější než nástřik, ne vždy to však musí být pravda.

Zatímco nástřik zvolenou barvou vyžaduje několik vrstev, polep je jen jednovrstvá fólie. To však v sobě nese nevýhodu snížení reflexivní funkce nástřiku. I přesto zůstává stále vozidlo několikanásobně lépe viditelné.

Zvážíme taky, zda necháme obrys vozidla olepit žlutou reflexní fólií na bocích a červenou pak v zadní části automobilu.


ROZHODNUTÍ


Na naši ideální cisternu barvu nastříkáme klasickým způsobem. Tedy bílý odrazový podklad a červený lak. O podobě bílého pruhu jsme rozhodli už minule, obrysy vozu zvýrazníme na boku žlutou a vzadu červenou reflexní páskou dle platného nařízení Evropské hospodářské komise č. 104.

Rozhodli jsme tak proto, že ačkoli dnes existují polepy vozu, u nichž nerozeznáte fólii od laku (viz jedno z našich redakčních vozidel), nástřik je v tomto odstínu lépe „funkční“.

Opravy vozidel – jak je ostatně vidět u HZS MSK – nejsou výrazným problémem a to i u oprav starších automobilů s přeci jen vybledlejším lakem.

Cenový rozdíl mezi nástřikem a polepem se liší dle toho, kde lakování provádíme, rozumným přístupem lze snížit na zanedbatelné minimum nebo dokonce dostat samotný nástřik pod cenu polepu při zachování obdobné kvality jako u lakování přímo u nástavbáře.

Sdílet
Seriál: POŽÁRY.cz staví cisternu pro Spodní Břízu