STAVÍME CISTERNU: Vybrali jsme osvětlovací stožár
V minulých dílech jsme řešili barvu vozu a rozhodovali mezi nástřikem a polepem. Dnes se budeme zamýšlet nad osvětlovacím stožárem.
VÝBĚR
Na dnešním trhu máme nepřeberné množství možností. Jako základ si vybereme mezi stožárem pneumatickým a výklopným. Někdo by se mohl podivit, proč vůbec o výklopném uvažujeme, na druhou stranu ale proč ne – nenáročná konstrukce, dostatečná výška apod.
Druhým aspektem bude uložení na/v nástavbě. Zatímco u výklopného by to jasně byla střecha nástavby, u teleskopického stožáru se budeme rozhodovat mezi umístěním na předním či zadním čele nástavby a nebo přímo uvnitř ní.
Dalším důležitým prvkem bude reflektorová hlavice. Vezmeme standardní halogenové světlomety nebo použijeme LED? Výhoda LED je nasnadě – nízká spotřeba a možnost napájet stožár s elektrické soustavy automobilu. Na druhou stranu má klasický halogen příjemnější světlo.
Jako doplňující prvek si vybereme ovládání, zdali přímo v nástavbě, či mobilní kabelové a nebo dálkové.
ROZHODNUTÍ
Dnes se téměř zcela shodneme s jedním z vašich názorů – ostatně je od odborníka, díky Stando :-) Vybrali jsme totiž vzduchem vysouvaný teleskopický stožár o max. výšce nad terénem 6.5 metru s možností nastavení výšky vysunutí v případě práce pod překážkou.
Reflektorová hlavice bude osazena LED technologií o výkonu světlometů 500 W a napájena z rozvodu vozu.
Ovládání reflektorů bude rádiové s možností nastavení svitu do dvou směrů a plně automatickým parkováním. Ovládání stožáru bude uloženo u obslužného panelu čerpadla a v kabině. Stožár bude mít možnost otáčet světlomety i manuálně.
Po odbrzdění vozidla se stožár i reflektory automaticky složí a odpojí od zdroje napájení. Stožár umístíme na předním čele nástavby, tedy v prostoru mezi kabinou a nástavbou.
Na vrcholu stožáru bude umístěn modrý LED maják.
Seriál: POŽÁRY.cz staví cisternu pro Spodní Břízu
STAVÍME CISTERNU: Vybíráme lékárničku
Přejdeme k pravé prostřední roletě, do které umístíme mimo jiné i lékárničku. Dnes si vybereme její konstrukci.
STAVÍME CISTERNU: Zvažujeme stabilizační podpěry
Vybavujeme pravou přední skříň, po hydraulickém vyprošťovacím zařízení a zvedacích vacích dnes zvážíme pořízení stabilizačních podpěr.
STAVÍME CISTERNU: Vybrali jsme zvedací vaky
V minulém díle jsme si vybrali vyprošťovací zařízení, dnes zauvažujeme nad pneumatickými zvedacími vaky.
STAVÍME CISTERNU: Vybíráme hydraulické vyprošťovací zařízení
Jelikož právě „plníme“ pravou přední roletu, začneme postupně s výběrem základního vybavení, o kterém jsme rozhodli, že právě v tomto prostoru bude.
STAVÍME CISTERNU: Vybrali jsme vybavení pravé přední rolety
V České republice je zažitým zvykem, mít v pravé přední roletě výbavu především pro zásahy u dopravních nehod a jiných podobných technických událostí. Co bychom do ní…
STAVÍME CISTERNU: Uvažujeme o obsahu levé zadní skříně
Dostali jsme se k poslední roletce na levé straně nástavby, zauvažujeme nad jejím obsahem.
STAVÍME CISTERNU: Upřesnili jsme druhy hadic v levé prostřední skříni
V minulém díle našeho seriálu jsme poměrně snadno rozhodli o určení vybavení v levé prostřední roletce nástavby. Dnes se zamyslíme nad obsahem podrobněji.
STAVÍME CISTERNU: Levá prostřední roleta
Vlevo vpředu již máme plno, posuneme se tedy dále a podívame se na prostor v levé prostřední roletě.
STAVÍME CISTERNU: Vybrali jsme elektrické kalové čerpadlo
Blížíme se ke konci „plnění“ první skříně nástavby. Jak jsme již rozhodli v minulých dílech, bude zde uloženo i elektrické kalové čerpadlo. Na jeho výběr dnes přišla…
STAVÍME CISTERNU: Rozhodli jsme o pořízení přenosného lanového navijáku
I v tomto týdnu se ještě budeme zdržovat u levé přední skříně nástavby naší ideální cisterny, kterou pro vás v unikátním seriálu stavíme pro fiktivní jednotku SDH Spodní…