Středa 3. července 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

STAVÍME CISTERNU: Vybrali jsme osvětlovací stožár

V minulých dílech jsme řešili barvu vozu a rozhodovali mezi nástřikem a polepem. Dnes se budeme zamýšlet nad osvětlovacím stožárem.


VÝBĚR


Na dnešním trhu máme nepřeberné množství možností. Jako základ si vybereme mezi stožárem pneumatickým a výklopným. Někdo by se mohl podivit, proč vůbec o výklopném uvažujeme, na druhou stranu ale proč ne – nenáročná konstrukce, dostatečná výška apod.

Druhým aspektem bude uložení na/v nástavbě. Zatímco u výklopného by to jasně byla střecha nástavby, u teleskopického stožáru se budeme rozhodovat mezi umístěním na předním či zadním čele nástavby a nebo přímo uvnitř ní.

Dalším důležitým prvkem bude reflektorová hlavice. Vezmeme standardní halogenové světlomety nebo použijeme LED? Výhoda LED je nasnadě – nízká spotřeba a možnost napájet stožár s elektrické soustavy automobilu. Na druhou stranu má klasický halogen příjemnější světlo.

Jako doplňující prvek si vybereme ovládání, zdali přímo v nástavbě, či mobilní kabelové a nebo dálkové.


ROZHODNUTÍ


Dnes se téměř zcela shodneme s jedním z vašich názorů – ostatně je od odborníka, díky Stando :-) Vybrali jsme totiž vzduchem vysouvaný teleskopický stožár o max. výšce nad terénem 6.5 metru s možností nastavení výšky vysunutí v případě práce pod překážkou.

Reflektorová hlavice bude osazena LED technologií o výkonu světlometů 500 W a napájena z rozvodu vozu.

Ovládání reflektorů bude rádiové s možností nastavení svitu do dvou směrů a plně automatickým parkováním. Ovládání stožáru bude uloženo u obslužného panelu čerpadla a v kabině. Stožár bude mít možnost otáčet světlomety i manuálně.

Po odbrzdění vozidla se stožár i reflektory automaticky složí a odpojí od zdroje napájení. Stožár umístíme na předním čele nástavby, tedy v prostoru mezi kabinou a nástavbou.

Na vrcholu stožáru bude umístěn modrý LED maják.

Sdílet
Seriál: POŽÁRY.cz staví cisternu pro Spodní Břízu