Středa 3. července 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

STAVÍME CISTERNU: Zvolili jsme objem nádrží

Dnes se v podstatě poprvé hlouběji zakousneme do nitra nástavby. V našem unikátním seriálu se totiž budeme rozhodovat, jaký zvolíme objem nádrže.


VÝBĚR


Dnešní doba umožňuje volit objem nádrže doslova na litry. Každá jednotlivá cisterna se právě objemem může lišit. Množství vody má na jedné straně vliv na prostor pro vybavení techniky, na druhé straně na taktickou hodnotu automobilu.

Množství vody u prvovýjezdových cisteren napříč republikou se dnes pohybuje přibližně v rozmezí 2 000 – 4 000 litrů. Množství pěnidla je z tohoto objemu stanoveno procentem, proto jej v našem výběru neuvažujeme.

Zvážit můžeme také fakt, že výše uvedené rozmezí znamená také 2 tuny hmotnosti, se kterou se náš vůz bude muset vypořádat.


ROZHODNUTÍ


Po velmi krátké úvaze jsme zvolili objem, který je dle našeho názoru ideální v poměru úložné prostory/nádrže. Se stejným jezdí i poslední várka „státních“ Mercedesů, se stejným budou i evropské Tatry.

Zvolili jsme tedy 4 000 litrů vody. Nádrž na pěnidlo, která bude samozřejmě v naší plastové nástavbě integrována spolu s nádrží na vodu, bude mít objem 400 litrů.

Sdílet
Seriál: POŽÁRY.cz staví cisternu pro Spodní Břízu