Středa 3. července 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

STAVÍME CISTERNU: Vybrali jsme majáky, zablikáme s nimi zezadu

Dnes dokončíme světelnou část našeho výstražného zařízení, pouvažujeme o řešení zadní části vozu.


VÝBĚR


Řešení zadní části vozu má rovněž několik variant ke zvážení. Téměř s jistotou lze již nyní, před rozhodnutím, říci, že zvolíme LED technologii.

Už jsme rozhodli, že boční světla budou integrována do rohů nástavby, můžeme je tedy rovnou protáhnout tak, aby blikala i dozadu. Nebo můžeme použít samostatné blikače, jako je to v současné době relativně obvyklé.

Zajímavým a efektním řešením je taktéž LED maják, simulující rotaci. Dá se použít jeden doprostřed či dva na každou stranu.

Co se oranžové sváděcí aleje týče, zvážíme, zda u ní použít nějaký otočný mechanismus, aby vždy – i při předepsaném nárazníkovém postavení – svítila do směru přijíždějících vozidel, jako jsme o tom uvažovali v samostatném článku.


ROZHODNUTÍ


Rozhodli jsme, jaké si dozadu vybereme výstražné osvětlení. Jelikož máme boční modrá světla integrována v horních rozích nástavby, je logické, že budou pokračovat i dozadu.

Nicméně nepoužijeme obvyklé řešení s jedním modulem v úhlu 45°, ale rovnou se třemi. Dva menší do boku a šikmo, jeden větší dozadu. To vše v jednom a samozřejmě v LED.

Co se oranžové sváděcí aleje týče, zvoláme klasickou, pevnou konstrukci s velmi výkonnými LED moduly s kvalitní optikou, která nám zajistí velmi široký úhel svícení. V rozích nástavby, přibližně 20 cm pod majáky, budou integrovány další dva oranžové zábleskové moduly, nesynchronizované s alejí.

Sdílet
Seriál: POŽÁRY.cz staví cisternu pro Spodní Břízu