Středa 3. července 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

STAVÍME CISTERNU: Rekapitulace druhá, aneb ladíme detaily

Abychom se v dalším výběru neztratili, dostáváme se po dalších jedenácti týdnech k druhé rekapitulaci toho, jak jsme se stavbou cisterny pro Spodní Břízu pokročili.


Hned v jedenáctém díle jsme rozhodli, že pro naši ideální cisternu zvolíme červený odstín RAL 3024 a bílý pruh vyřešíme polepem reflexní fólií tak, že bude probíhat i přes jednotlivé rolety.

V dalším díle jsme pro červenou barvu vybrali technologii nástřiku, kterou jsme upřednostnili před celopolepem.

Osvětlovací stožár našeho vozu bude mít dle rozhodnutí z třináctého dílu našeho seriálu LED technologii a výkon světlometů 500 W, napájen bude z rozvodu vozu. Stožár umístíme na předním čele nástavby, tedy v prostoru mezi kabinou a nástavbou.

Objemy nádrží byly zápasem mezi vhodným poměrem vody a úložného prostoru. Přidrželi jsme se dnešního standardu, který považujeme za rozumný a zvolili jsme tedy 4 000 litrů vody. Nádrž na pěnidlo, která bude samozřejmě v naší plastové nástavbě integrována spolu s nádrží na vodu, bude mít objem 400 litrů.

Další týden nám nastolil téma výběru vhodného lanového navijáku. Zvolili jsme v rámu uložený Rotzler Triebmatic TR 030 FIRE s tažnou silou 60 kN a průměrem lana 13 mm a ocelovým lanem.

Následně jsme se dostali k osvětlení vozu a to konkrétně okolí. Využijeme ve všech světlech LED technologii. Barva světla bude studená bílá. Na každý bok nástavby umístíme trojici samostatných, do nástavby zapuštěných světlometů. Dvojici stejných pak umístíme na záď.

Další tři týdny jsme potom věnovali majákům, postupně předním, bočním a zadním. Výsledkem je nízká LED rampa, široká stejně jako kabina vozu. Barva LED prvků bude modrá a bílá. Rampu doplníme dvěma páry světel v masce vozu, na místě určeném pro viditelnost ve zpětných zrcátkách v barvě bílé, o trochu výše pak modré.

Co se počtu bočních světel týče, přidáme oproti zvyklosti (za kterou považujeme dvě boční světla na horní hraně nástavby) jedno navíc – na bok předního nárazníku vozu.

Jelikož máme boční modrá světla integrována v horních rozích nástavby, je logické, že budou pokračovat i dozadu. Nicméně nepoužijeme obvyklé řešení s jedním modulem v úhlu 45°, ale rovnou se třemi. Dva menší do boku a šikmo, jeden větší dozadu. To vše v jednom a samozřejmě v LED.

No a k majákům patří také siréna. Vybrali jsme dva 100W reproduktory doplněné nízkofrekvenční „vibrační“ sirénou. Reproduktory umístíme pod masku automobilu, nízkofrekvenční pod nárazník. Co se tónů týče, použijeme klasické wail/yelp doplněné o horn.

No a poslední součástí tohoto souhrnu je hledáček. Na hasičském vozidle se hledáček hodí, proto si ho pořídíme i na naši cisternu. Bude umístěn na střeše, bude LEDkový a elektronicky ovladatelný z kabiny vozu.

Sdílet
Seriál: POŽÁRY.cz staví cisternu pro Spodní Břízu