Atego v Elektrárně Počerady vozí dva druhy pěnidla, v jeho nádržích najdeme kromě vody i Sthamex a Pyrocool
Novou cisternovou automobilovou stříkačkou CAS 20 disponují podnikoví hasiči v Elektrárně Počerady. Vozidlo bylo jednotce dodáno na konci loňského roku.
Podvozek, motor a převodovka
Automobil je postaven na podvozku Mercedes Benz Atego 1326F 4×2.2. Jedná se tedy o střední hmotnostní kategorii vozidla s poháněnou zadní nápravou.
Motor je vodou chlazený, naftový, přeplňovaný šestiválec o výkonu 260 koni (188 kW). Splňuje emisní normu Euro 5 pomocí technologie selektivní katalytické redukce. O přenos hnací síly motoru na kola se stará mechanická šestistupňová převodovka s vývodem pro pomocný pohon. Automobil má maximální rychlost elektronicky omezenou na 100 km/h.
Kabina je šestimístná, sklopná, prodloužená pomocí plastového dílu firmy Plastisol. Uvnitř se mimo běžné vybavení nachází také displej s výstupem ze zadní couvací kamery.
V přední části podvozku je v připravených závěsech uchycen elektrický lanový naviják Ramsey RE50,7. Tažná síla tohoto navijáku je 50,7 kN, tedy po přepočtu 5170 kg. V zadní části automobilu je tažné zařízení pro přívěs.
Nástavba a čerpadlo
Nástavba je vyrobena z hliníkových profilů, následně olepených hliníkovým plechem. Šestice bočních úložných prostor je krytá roletkami s podélným madlem, prostor pro čerpadlo vzadu je pak osazen nahoru výklopnými dveřmi. Nádrž na vodu má objem 2 500 litrů, nádrže na pěnidlo 240 (Sthamex) a 120 (Pyrocool).
THTronic je systém řízení požárních nástaveb s využitím CAN sběrnice. To umožňuje z jediného místa zjistit informace o otevřených roletách, dveřích, sklopených stupačkách, vysunutém osvětlovacím stožáru, zapnutých výstražných světlech, o zapnutém zapalování, otáčkách motoru a mnoho dalšího.
Ve voze je použito čerpadlo THT TO 3000 ovládané systémem řízení požární nástavby THTronic s barevným displejem a elektronickou regulací přiměšování. V nízkotlakém režimu dosahuje jmenovitého průtoku 2 000 litrů za minutu, ve vysokotlakém pak 250.
Cisterna je vybavena i pneumaticky výsuvným osvětlovacím stožárem. Ten je zabudován do levé přední rolety, kde má své místo i jeho zdroj – tedy elektrocentrála s příslušenstvím. Zajímavým prvkem je výsuvné plato v levé zadní skříni, které nabízí poměrně širokou škálu různých proudnic a armatur.
Vpravo vzadu zaujme nestandardní pistolová proudnice s regulací vodního kužele. V pravé přední roletě jsou prostředky pro technické zásahy a zásahy u dopravních nehod. Jedná se například o motorovou pilu, rozbrušovací pilu, sadu tažných a vyprošťovacích popruhů či hydraulické vyprošťovací zařízení Holmatro.
Rozměry a hmotnosti
Nový Mercedes hasičů z počeradské elektrárny je dlouhý 7 800 mm, široký 2 550 mm a vysoký 3 000 mm. Světlá výška je 200 mm. Provozní hmotnost automobilu je 8 990 kg, celková pak 14 000 kg.