Hasiči v Žatci mají automobilový žebřík od firmy Magirus, postaven je na podvozku Mercedes Econic
Automobilový žebřík AZ 30 na podvozku Mercedes-Benz Econic s nástavbou firmy Magirus jezdí na stanici ústeckých profesionálů v Žatci.
Podvozek, motor a převodovka
Automobil je postaven na dvounápravovém podvozku Mercedes-Benz Econic 1829 LL. Pohání ho naftový, přeplňovaný šestiválec o výkonu 210 kW, o převody se pak stará automatická převodovka.
Kabina je u této varianty Econicu snížená, předsunutá, určená pro trojčlennou osádku. Maximální rychlost automobilu je elektronicky omezena na 90 km/h.
Nástavba
Nástavba je zhotovena z hliníkových profilů a na každé straně nabízí trojici skříní pro vybavení, krytou hliníkovými roletkami. Najdeme v nich například lana, hadice, reflektory s prodlužovacími kabely, podkládací desky apod.
Žebříková sada je typu Vario CS, je tedy stabilizována čtyřmi výsuvnými podpěrami do „A“. Pneumatiky vozu zůstávají při stabilizaci stále ve styku s podložkou, pérování zadních náprav je aretováno. Při různých šířkách podepření dochází k automatickému omezení maximální hodnoty vyložení, dle zásahu řídícího počítače.
Ustavené vozidlo s nimi může dosahovat šířky od 2400 mm do 5200 mm a podpěry dokáží kompenzovat rozdíl výšky pod jednotlivými packami až do 700 mm. Každá z nich je ovládána samostatně, což umožňuje dobrou manipulaci i v omezených prostorech.
Sada je ovládána hydraulicky a umožňuje nekonečné otáčení. Záchranná výška žebříku je 30 metrů, dostupná pak samozřejmě 32 metrů. Jmenovitá výška je 23 metrů při jmenovitém vyložení 12 metrů (odtud německé označení DLK 23–12).
Záchranný koš je typu RK 270. Jeho maximální nosné zatížení je tedy 190 kg, což odpovídá třem osobám. Užitná plocha podlahy koše je 0,9 m2. Do koše je možno uchytit také běžné příslušenství – například sklopný a otočný monitor nebo záchranná nosítka. Voda je dodávána teleskopickým suchovodem, který je instalován na sadě.
Celý žebřík je samozřejmě možné ovládat jak ze stanoviště obsluhy na točnici, tak z koše. Pro nouzové složení a také napájení halogenových reflektorů, které lze na sadu umístit, je na pravé straně točnice uložena elektrocentrála.