Nastupování do vozidla při výjezdu jednotky PO a připojování přívěsů
Do vozidla je potřeba při výjezdu jednotky požární ochrany nastupovat v klidu a s rozvahou. Je potřeba brát v úvahu výstroj i stav povrchu, na kterém automobil stojí.
Nastupuje se do vozidla, které stojí v garáži nebo před garáží a je zabrzděné. Je nepřípustné nasedat do pohybujícího se automobilu či se při jeho výjezdu z garáže zdržovat v prostoru mezi vraty, před vozidlem či za ním.
Řidič musí mít neustále možnost vás vidět a mít přehled o vašem pohybu.
Ve vozidle smí být současně pouze tolik hasičů, kolik je v kabině sedadel.
Posádka se musí chovat tak, aby měl řidič neustále bezpečný výhled a mohl bez omezení obsluhovat všechny prvky nutné k řízení automobilu.
Při připojování přívěsů se nikdo nesmí zdržovat mezi couvajícím automobilem a přívěsem. Vozidlo k přívěsu couvá, najíždět přívěsem na vozidlo je nepřípustné. Přívěs musí být zabrzděn a zaklínován.
Osoba, která naviguje řidiče, s ním musí vždy udržovat vizuální kontakt, není-li to možné zajistit, využije spojové prostředky či dalšího pomocníka.
Při připojování do klasického závěsu navede pomocník řidiče při couvání tak, aby závěs směřoval na oko oje a ve vzdálenosti cca 25 cm od spojení pomocník řidiče zastaví. Pomocník poté vstoupí mezi připojovaná a stojící vozidla, uvolní pojistky čepu, vytáhne závěrný čep, nasměruje oko oje na střed hlavy závěsu a dá znamení pro dokončení couvání. Řidič opatrně couvá a necítí-li po ujetí cca 30 cm náraz, musí okamžitě zastavit a přesvědčit se o situaci za vozidlem. Po spojení vozidel je řidič povinen zkontrolovat spojení a zajištění závěsného zařízení, propojit elektrické kabely a připojit hadice vzduchotlakové soustavy brzd.
Při připojování do automatického závěsu tažné vozidlo nacouvá asi 1 m závěsem od oka oje přívěsu, tažná oj přívěsu se nasměruje na střed závěsu, závěs se odjistí a otočením rukojeti se zvedne závěrný čep. Tažným vozidlem se opatrně najíždí k přívěsu, až dojde ke spřáhnutí. Provede se kontrola správného uzavření a zajištění závěsu a následně se propojí elektrická soustava a vzduchotlaková soustava brzd.
Při odpojování přívěsu se nutné po zastavení soupravy vypnout motor a zabrzdit parkovací brzdou. Přívěs se zajistí proti pohybu (brzdou, klínem), odpojí se kabely, hadice popř. řetězy, otevře se závěs pro přívěs (popřípadě vyjme čep) a soustava se rozpojí popojetím tažného vozidla.