Těžký dálniční speciál vyrobili ve WISS pro hasiče v Dánsku, veze i 9 000 litrů vody
Nedávno brány WISS opustil jedinečný těžký záchranný a požární automobil pro dánské hasiče. Používán bude především pro hasební zásahy na a v okolí dálnic a rychlostních komunikací. Tomu odpovídají i některé netypické prvky vymezující na přání dánských hasičů pole práce a usměrňující dopravu mimo prostor zásahu.
Jako podvozek byl použit třínápravový Mercedes-Benz Econic 2629 LL / NLA (6×2×4). Vozidlo má svůj originální a jedinečný design. Jeho pohonná jednotka splňuje emisní normy Euro 5 a dosahuje výkonu 210 kW (286 koní).
Pro přenos síly je použita automatická převodovka Allison Transmission MD 3000 P(5°+1°). Vůz pohání druhá náprava s dvoumontáží, první a poslední náprava je říditelná.
Pomocí vzduchového odpružení ECAS může být podvozek zvýšen o +160 mm nebo snížen o –50 mm.
Pro přepravu čtyřčlenné posádky má dvoudveřovou jedno modulovou klimatizovanou kabinu typu „low-entry“ s autobusovými panty a zvýšenou střechou. Světlá výška v kabině, počítáno od podlahy, je 1 915 mm. Komfortní a bezpečný vstup řidiče přímo ze země do kabiny je zajištěn nízko položenou podlahou přes mechanicky otevírané jednodílné dveře. Pro velitele a zbytek posádky jsou na pravé straně elektropneumatické dvojité dveře.
Na přední části předního nárazníku je umístěný rádiově ovládaný vodní monitor na vodu s pěnou s kapacitou 1 500 l/min a naviják s tažnou silou 5,4 kN.
Požární nástavba je vysoce kvalitní, originální kompozitní konstrukce dle přání dánských hasičů z dílny WISS. Má osm úložných skříní – vždy čtyři na každé straně – krytých uzamykatelnými hliníkovými žaluziemi. Kromě toho jsou vzadu na každé straně dvě malé schránky uzavřené dolu výklopnými dveřmi tvořícími stupínek.
Vnitřní stěny nástavby jsou vyloženy perforovaným hliníkovým plechem přičemž police jsou vyrobeny z eloxovaného hliníku.
V centrální části nástavby jsou jako nedělitelná součást nástavby umístěny nádrže na vodu s kapacitou 9 000 litrů, a nádrž pěnidlo o objemu 100 litrů.
V přední části požární nástavby, v druhé skříňi na pravé straně, bylo umístěno spolu s ovládacím panelem dvoustupňové požární čerpadlo RUBERG EUROLINE 10–3000/40–250. Čerpadlo má kapacitu 3 000 litrů za minutu při 10 barech a 400 litrů při 40 barech.
Nad čerpadlem byly na obě strany nástavby nainstalovány vysokotlaké navijáky rychlého zásahu. Na každém z nich je navinuta gumová hadice o průměru 19 mm a délce 80 m, zakončená vysokotlakou pistolovou proudnicí. V čerpacím zařízení je použit přiměšovač CTD Cameleon 24LVP2 s možností dávkování v rozmezí koncentrací 0,1 až 6%. To umožňuje dodávat pěnu na všechny výstupy nízkého i vysokého tlaku.
Na střeše je uložen tříprvkový hliníkový žebřík s 12m dostupnou výškou a hydraulicky nastavitelnými opěrnými nohami s bočními stabilizátory. Dále pak hliníkovým uzamykatelným boxem pro záchranářské vybavení. Vysouvání a zasouvání žebříku nebo bedny na střeše je provedeno pomocí elektrického zařízení, řízeného dálkově.
Na přední části střechy účelové nástavby a také na zadní části nástavby jsou světelné výstražné tabule o rozměrech 1050×1050 mm k usměrnění provozu, stejné, jako se používají při práci na silnici nebo dálnici. Panel na zadní části nástavby je odjímatelný a umožňuje tak použití na jiném místě, kde je prováděna záchranná operace.
Zajímavé je použití výsuvných bezpečnostních hliníkových nosníků, které jsou umístěny v zadní dolní části nástavby a lze je ručně vytáhnout na pravé nebo levé straně do vzdálenosti až 3 m od vnějšího profilu vozidla. Profily jsou doplněny LED výstražnými světly.
CAS je vybavena zatahovacím elektropneumatickým teleskopickým osvětlovacím stožárem s maximální dostupnou výškou 6 m nad úrovní terénu, s možností rotace a náklonu. Je vybaven šesti xenonovými světlomety, každý o výkonu 40 W a minimální svítivosti 7 000 lumenů. Je ho možné ovládat z kabiny nebo panelu umístěném ve skříni na pravé straně. Stožár je dodáván s hydraulickým generátorem elektrické energie 220/380 V o výkonu 7 kVA.
Kromě toho záď vozidla nese dva jednoosé navijáky hadic na izolované požární hadice C52 a B75. Na každém je jich 160 m hadic (8 hadic po 20 m).
Vozidlo bude po příjezdu do Dánska v partnerském servisním a montážním centru dovybaveno hasičským vybavením dle požadavku dánských hasičů.