Čtvrtek 28. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Ostravští profesionální hasiči trénovali ve věznici a ve vodě, vyzkoušeli si také zásah u nehody autobusu

Všechny typy zásahů, které by mohly potkat profesionální hasiče, by měli také čas od času trénovat. Proto například příslušníci Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK) z Ostravy tento týden cvičili jak u simulované nehody autobusu, tak ve věznici stříhání osobního automobilu a nakonec také záchranu osob z vody a jízdu na záchranných člunech.

Stříhání a hlavně manipulaci s těžkým zbytkem kdysi funkčního autobusu pomocí jeřábu Demag/Terex trénovali hasiči ze stanice HZS MSK v Ostravě-Zábřehu na základně IZS v Hranečníku. Vyzkoušeli si odolnost karoserie a plechů autobusu vůči hydraulickému vyprošťovacímu nářadí, které často hasiči při dopravních nehodách a vyprošťování zraněných cestujících používají.


Jejich kolegové ze stanice ve Slezské Ostravě vyjeli tento týden téměř tradičně do areálu Věznice Heřmanice, kde se ve výrobní části ekologicky likvidují vraky všemožných malých i velkých vozidel, včetně autobusů, trolejbusů i tramvají. Tentokrát dostali hasiči „do rukou“ značně zánovní Škodu Favorit a důkladně ji očesali.


K pravidelným výcvikům patří také pohyb hasičů v nepromokavých kombinézách (se záchrannou vestou a přilbou) ve vodě a záchrana tonoucích osob. Ostravští profesionální hasiči ze stanice HZS MSK v Zábřehu a Slezské Ostravě vyjeli ve čtvrtek 22. 5. 2014 – také tradičně – na zatopenou hlučínskou štěrkovnu. K výcviku jim posloužily dva nafukovací čluny, které hasiči dovezli v lodním kontejneru.

Vždy dvě hasičské posádky trénovaly rychlou jízdou po hladině, doplněnou o záchranu tonoucích osob. Cvičily také pádlování v případě, že by motor člunu nebylo možné (např. kvůli překážkám ve vodě) využít. Jako figuranti posloužili kolegové, kteří v nepromokavých kombinézách uplavali ve štěrkovně několik stovek metrů.

Petr Kůdela
tiskový mluvčí
HZS Moravskoslezské­ho kraje
Sdílet