Hasičský Koňobus po anglicku
Na našem webu bylo mnohokrát zmíněno poměrně nevzhledné požární vozidlo, ve kterém je kabina mužstva součástí nástavby, tedy CASka od domácího výrobce SPS/THZ Slatiňany. Podívejte se, jak to samé řešení dělá renomovaná anglická firma a posuďte, co je hezčí.
Když spatřila světlo světa první slatiňanská cisterna s požární nástavbou, ve které je umístěna i kabina mužstva pro čtyři hasiče, mnohým potencionálním uživatelům se tajil dech. Bohužel nikoliv úžasem nad perfektním řešením vozu, nýbrž nad jeho přesným opakem. Osobně s tím až tak nesouhlasím, i když u sboru bych raději viděl vozidlo s klasickou prodlouženou kabinou.SPS/THZ s tím začala u MANa, který má, jak je dobře známo, své dlouhé kabiny velmi malé a to i na nových typech podvozků a toto nové řešení nabídlo podstatně větší prostor pro vzadu sedící hasiče. Nutno dodat, že těsnící manžeta mezi kabinou a nástavbou, malé nástupní dveře a celkové zpracování, to se však u uživatelů dle jejich reakcí nesetkává pouze se slovy chvály. Kabina je sice prostorná, ale to je asi tak vše. U nejmenovaného sboru se automobilu dokonce přezdívá ,,Koňobus“ s dvířkama od králíkárny. Něco na tomto označení asi bude. Je jedno, zda-li je CASka postavená na Mercedesu či Ivecu, MANu, na všem to vypadá co se designu týče hrozně. Ale hasičské auto není jen o kráse, ale hlavně o funkčnosti, a tou přes nevzhlednost slatiňanské vozy disponují, to mi jistě dáte za pravdu. I když kombinace skvělého designu s dokonalou funkčností, je asi snem každého hašouna.
Z výše popsaných důvodů vám nyní představujeme podobný typ cisterny s integrovanou kabinou mužstva v nástavbě vozu. Jedná se o CASku na švédském podvozku Volvo s nástavbou vyrobenou anglickým renomovaným výrobcem požární techniky, firmou Emergency One UK. Pokud si každý z vás myslel, že slatiňanská auta vypadají na pohled hrozně, anglické Volvo člověka hned vyvede z omylu! Když bereme tedy v potaz designové provedení vozu. O tom, že se jedná o funkční automobil na skvělém podvozku, o tom není pochyb. Prostorná kabina, klasická ostrovní nástavba, perfektní barevné provedení, ale na pohled to vypadá strašlivě, avšak jinak, než vozy z SPS/THZ Slatiňany.
Cenově vychází řešení prodloužení kabiny de facto stejně, jako pořízení prodloužené kabiny přímo do výrobce podvozku, nasnadě je ovšem dlouhá dodací doba podvozku s dlouhou kabinou. To je také jeden z důvodů, proč se u hasičů a výrobců jejich techniky poměrně často využívá toto řešení integrované kabiny.
Foto: web, Jirka ,,Jarda“ Sucharda, Petr Svoboda a SPS/THZ
-wap-
načíst další obrázky ↓