Čtvrtek 21. listopadu 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Atego pro město Hamburk postavil nástavbář Magirus, do červeného odstínu je polepeno

Mercedes-Benz Atego 1629 AF je už šestou generací vozidel HLF (Hilfeleistun­gslöschfahrze­ug) města Hamburk. Konkrétní představované patří mezi 13 kusů, které město zakoupilo v roce 2013. Zkratka HLF zde neznamená jen tradiční německý normovaný název, ale také hamburskou specifikaci techniky, tedy „Hamburger Löschfahrzeug“.

Hamburger Löschfahrzeug byl vyvinut koncem 80. let, kdy začal klesat počet požárů, ale četnost výjezdů k technickým zásahům rostla.

Vozidla tak jsou určena jak k zásahům u požáru, tak i k technickým pomocem, k zajištění přednemocniční péče (jsou – vyjma nosítek – vybavena stejně, jako hamburská vozidla RZP) a k zajištění zásobování vodou. K tomu mají u západních sousedů standardní mobilní hadicový naviják na zádi vozu.

Vozidlo je určeno pro posádku 1+5. Celoevropský tendr pro vozidla této generace vyhrála firma Magirus GmbH, která pro ně použila podvozek Atego o rozvoru 3 860 mm s pohonem všech kol. Nástavba je modelové řady ALUFIRE 3. Automobily byly vyrobeny jako bílé, do červeného odstínu RAL 3026 jsou polepeny fólií.

Mercedes je poháněn přeplňovaným šestiválcem o objemu 6,3 litrů a výkonu 210 kW. Dosahuje maximální rychlosti 100 km/h, při které zasáhne elektronický omezovač. Výrobce garantuje brodivost do 80 cm.

Nástavba Magirus ALUFIRE 3 je sedmiroletová – roleta totiž kryje i zadní prostor s čerpadlem. Pro vůz je použit typ FPN 10–2000 o jmenovitém průtoku 2 000 litrů za minutu. Nádrž na vodu má objem 1 600 litrů.

Pěnidlo je v cisterně uloženo ve čtyřech samostatných 20litrových kanystrech. O dodávku tohoto hasiva se stará naviják s pevně instalovaným přiměšovačem. Na střeše je uložena snímatelná lafeta Leader Vector S se stojanem.

Z dalšího vybavení vozu můžeme kromě hydraulického vyprošťovacího zařízení Weber zmínit například pneumaticky výsuvný teleskopický osvětlovací stožár se dvěma halogenovými reflektory, napájenými 8kVA elektrocentrálou.

Text: Lars Kocherscheid-Dahm
Foto: Heiner Lahmann
bos-fahrzeuge.info
Sdílet