Hasiči v Iráku jezdí na Keraxu
Renault Kerax ve službách Iráckých hasičů.V záběrech bombardovaného Bagdádu se objevil také pro mnohé snad i překvapivě nový model vozidla Renault Kerax.
Některé technické údaje o Keraxu.
Výkony přizpůsobené pro každé použití
Dva motory 9,8 a 11,1 litrů a čtyři výkony 255 k, 298 k, 338 k, 380 k. Kroutící moment za nízkých režimů, speciálně studovaných pro využití na pracovištích. Speciálně přizpůsobený pro drsná pracoviště ukazuje nový motor 11,1 litrů firmy Renault ohromující schopnosti pro převážení a tahání těžkých nákladů. Výkon 380 koní, elektronické vstřikování ITC, záruka optimílního výkonu a nízké spotřeby. Tento motor je důkazem velké životnosti i v těch nejtěžších podmínkách užívání.
Pět rychlostních skříní
Vozidla řady Kerax mají k dispozici pět rychlostních skříni s devíti nebo šestnácti poměrech, které nabízí plné využití kapacity zatížení a překonání rozdílných modelů stupnice.
PODVOZEK A KAROSOVATELNOST
Nová třída vozů pro stavební účely
S příchodem Keraxu má Renault svou novou tvář: snadný a spolehlivý přístup, kvalitní viditelnost, uspořádaný životní prostor, funkční a řídící ergonomické místo… všechny kvality účelnosti a komfortu řidiče dálkového nákladního vozidla.
Dimenze komfortu a účinnosti¨
Přirozeně, toto vozidlo speciálně určené k práci se proto nezříká svého prvotního poslání. Poslání potvrzené existencí velikého výběru a kompletního seskupení všech konfigurací, z nichž pět obrazů je u nosičů a tři u tahačů. Výběrem mezi dvěma motory a čtyřmi stupni výkonnosti od Keraxu 260 po Kerax 385. Podvozky adaptovanými na všechny druhy použití, pracovním přístupem na těch nejdrsnějších pracovištích. Přisvojením si optimalizujících technických výsledků vhodných pro pracovní prostředí.
Vozidlo, které nese známku statnosti
Ochranná mřížka světlometů, čelní ochrana topného tělesa a olejové nádrže, kovový ochranný rám, ve třech místech zahrnující světelné projektory, první schod kloubový, zvýšené umístění nádrží na olej a vzduchových nádrží z důvodu jejich ochrany.
Podvozek modulární koncepceechnika sestavení, jež spojuje elementy společného základu, na něž se připojují různé kombinace sešroubovatelných struktur. Pro vozidla více-nápravová, tři úrovně podvozků korespondují se třemi uživatelskými kategoriemi vzrůstajících podmínek náročnosti (maximální užitné zatížení, polyvalence, solidnost).
Závěsy adaptované pro potřebu pracoviště
Pro nosiče a tahače 4×2 a 4×4 jsou závěsy parabolické nebo poloeliptické jak vpředu, tak i vzadu. Pro nosiče 6×4, 6×6 a 8×4 a tahače 6×4 několik různých kombinací podle chrakteru užití.
Účelné místo řízení
Seskupení všech funkcí navazujících na řízení v dosahu pilotného místa (ukazatele, výstražná znamení, přerušovače ovládačů rozdílných funkcí vozidla, ovládače topení a ventilace…). Kerax je vybaven systémem čtyř-bodového zavěšení kabiny, která nabízí maximální komfort a utlumení během jakéhokoliv zatížení. Co se týče oscilací o vysokých kmitočtech, ty jsou potlačeny antikyvnou hrází.
Vysoký stupeň tepelného a zvukového komfortu
Zarovnaná okna, dveře vybavené dvojitou neprodyšností. Absorbující interiérová úprava. Podlahová krytina ze silného koberce. Systém topení a ventilace nabízí velkou svobodu v nastavení, vynikající přizpůsobivost na klimatické podminky a výborná cirkulace vzduch v kabině.
Ergonomické sedačky
Sedačka řidiče s hydraulickým pérováním k zaujetí pozice pro ideální řízení. Regulovatelná sedačka cestujícího na mechanickém závěsu může být nahrazena dvojmístným sedadlem.
Foto ilustrační jde o Midlum 220 CAS 24 nepatrně se lišící od Keraxu jen pro představu ve verzi hasičské: využito SDH Cvikov najdete v sekci technika