Středa 13. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasičský záchranný sbor České republiky pořídí 37 velkokapacitních cisteren s vysokotlakou­ vodou

Další velký nákup, spolufinancovaný z Integrovaného operačního programu Evropské unie, se chystá na poli velkokapacitních cisteren. Předmětem veřejné zakázky je dodávka 37 ks cisternových automobilových stříkaček

CAS 30/9000/540 – S 3 VH s vysokotlakou vodou.

Předmět plnění je pořizován v rámci projektu Připravenost Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení povodní. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 187 576 160 Kč bez DPH.

Podvozek a kabina osádky

Kabina osádky bude uzpůsobena pro případný průjezd hustým lesním porostem. Brodivost podvozku musí být při průjezdu klidnou vodou rychlostí 6 km/hod. minimálně 1 200 mm

V přední části bude umístěna asanační lišta, obsluhovaná z kabiny řidiče.

Pro vůz je požadován automobilový podvozek s vysokou stabilitou umožňující statický boční náklon nejméně 30°.


ČTĚTE TAKÉ: Technika Hasičského záchranného sboru spolufinancovaná z Evropské unie


S ohledem na možnost nasazení požárního automobilu mimo jiné i při přípravě na mimořádné události, při záchranných a likvidačních pracích, při ochraně obyvatelstva před a po dobu vyhlášení stavu nebezpečí, nouzového stavu, stavu ohrožení státu a válečného stavu, kdy není možné vyloučit obtíže se zásobováním jednotek požární ochrany například činidlem Ad Blue, případně pohonnými hmotami z veřejné distribuční sítě, musí konstrukce motoru umožňovat provoz:

  1. bez činidla Ad Blue, a to bez omezení výkonových parametrů a snížení životnosti motoru a bez potřeby zvýšené údržby či servisních zásahů během provozu či po jeho ukončení,
  2. při použití jednotného paliva označovaného podle vojenských standardů F 34 bez přidaných aditiv. Součástí dodávky takové techniky jsou veškeré potřebné součásti a případně nářadí k úpravě výfukové soustavy.

V případě, kdy tyto technické podmínky nezaručuje motor podle aktuálně platné emisní normy, lze použít motor podle nižší emisní normy při plnění ostatních aktuálních předpisů pro provoz vozidla na pozemních komunikacích. Uvedený provoz musí zaručovat stanovenou životnost motoru a celé výfukové soustavy, dosavadní požadavky na servisní úkony po použití a na výkonové parametry požárního automobilu.

Přečtěte siProjekt "Připravenost Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení povodní" přinese hasičům novou techniku téměř za půldruhé miliardy korun

Nástavba

Nádrž na hasivo bude tvořena nádrží na vodu o objemu 9 000 litrů a na pěnidlo o objemu 540 litrů. Vyrobena bude z nerezové oceli nebo polyesteru vyztuženého skleněnými vlákny či z plastických materiálů, např. vrstveného polypropylenu.

Nádrž na vodu bude opatřena kontrolním průlezným otvorem s rychlouzávěrem pro případné tzv. horní plnění o průměru nejméně 500 mm.

CAS bude opatřena lafetovou proudnicí se jmenovitým výkonem nejméně 2 000 litrů za minutu a délkou účinného dostřiku plným proudem nejméně 50 m s volitelným nastavením plný a roztříštěný proud. Lafetová proudnice bude řešena jako odnímatelná s napojením na příslušný propojovací prvek umístěný na horní plošině účelové nástavby.

Rozdělení cisteren do krajů

  • 8 ks Ústecký kraj
  • 8 ks Jihomoravský kraj
  • 6 ks Kraj Vysočina
  • 4 ks Plzeňský kraj
  • 4 ks Jihočeský kraj
  • 2 ks Královehradecký kraj
  • 2 ks Olomoucký kraj
  • 1 ks Středočeský kraj
  • 1 ks Karlovarský kraj
  • 1 ks Zlínský kraj
Sdílet
Seriál: Technika HZS ČR z Integrovaných operačních programů