Kam s rozbitým majákem?
Donedávna majáky většinou opravovali dodavatelé aut nebo přímo výrobce. To byl pro mnoho provozovatelů problém, protože většina výrobců majáků i speciálních vozidel nesídlí v Praze. A to znamenalo zbytečné kilometry. A tak se zrodil nápad.
Mnozí z Vás četli v komentářích k seriálu Majáky o otevřené firmě specializované na opravy a prodej výstražných zařízení. Nedávno jsme tuto firmu navštívili.Pan Milbauer, který dříve pracoval u pražské ZS se často potýkal se závadami na majácích. které neopravil ani výrobce (firmy mají zájem spíše prodávat nové věci). Je proto poměrně logické, že se jako šikovný Čech rozhodl otevřít servisní prodejnu pro signalizační a výstražná zařízení. Je to svého druhu unikát, protože podobný servis v ČR není. Nejprve uzavřel dohodu s firmami TESLA, FEDERAL SIGNAL, FOCUS (u některých typů nemá homologaci pro ČR) a HELLA. Až poté začal prodávat a opravovat.
Firma MANDI provádí záruční i pozáruční servis signalizačních a výstražných zařízení (majáků, navigačních světel, ramp, VRZ a dalších). Po dobu opravy je schopna (po dohodě) zapůjčit náhradní zařízení. Jak nám řekl pan Milbauer, zatím se nestalo, že by nedokázali něco opravit. Opravují např. vozy pro ZZS hl.m. Prahy a pro mnoho dalších firem. Každá firma chce šetřit. Je určitě značný rozdíl mezi tím, zda zařízení vyměníte za několik desítek tisíc korun nebo jej necháte opravit za pár stovek.
Samozřejmě i firmu MANDI zajímají problémy okolo černých montáží majáků. Bohužel jako prodejci nemají žádné možností, jak tento nešvar ovlivnit, protože jim to legislativa neumožňuje. Nelze očekávat, že na základě osobního podezření nebudou své zboží prodávat. Maják si může koupit v podstatě kdokoliv.
Doplňkovým sortimentem je autopříslušenství, oblečení a nášivky pro záchranné složky (ZS, hasiči atd.).
Nápad pana Milbauera je jistě zajímavý. Časem uvidíme, jak se firmě MANDI povede. Firmu najdete v Bránické ulici v Praze 4.
načíst další obrázky ↓